سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست ایران در تهران برگزار می‌شود

حسن اصلیان، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاریخ برگزاری این نمایشگاه را ۲۷ تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران عنوان کرد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی متخصصان محیط زیست با مباحث روز دنیا، حضور گسترده‌تر شرکت‌های داخلی و خارجی، بالابردن سطح فرهنگ عمومی مردم در ارتباط با محیط زیست اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، وی همچنین، استفاده و آشنایی با مبحث پیل سوختی (فضولات حیوانات )‌، برپایی کارگاه‌های آموزشی و آشنایی هر چه بیشتر مردم به خصوص کودکان با محیط زیست ، همکاری‌های زیست محیطی ایران با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، امحا زباله‌های بیمارستانی، جایگزینی سوخت هیدروژن با سوخت‌های فسیلی را از دیگر اهداف برگزاری این نماییشگاه برشمرد.

اصلیان، در ادامه به محورهای تخصصی این همایش اشاره کرد و گفت: پایش زیست محیطی، تصفیه و بهسازی خاک‌های آلوده‌، ضایعات و پسماند، تصفیه فاضلاب، عملیات تصفیه آب، کنترل آلودگی‌های دریایی‌، کنترل آلودگی‌های ناشی از امواج، فناوری زیستی و فناوری پیشرفته از جمله ۴۱ موضوع مطرح در این نمایشگاه است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین پیش‌بینی کرد که در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های خارجی، حدود ۳۰۰ شرکت داخلی نیز شرکت کنند.

وی یادآور شد: در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست ایران، با حمایت علمی یک دانشگاه داخلی و یک دانشگاه خارجی‌، سمینارهای تخصصی محیط زیست به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

اصلیان با اشاره به نمایشگاه‌های صنایع سبز و خدمات سبز که در سال‌های گذشته برگزار می‌شد، گفت: در نمایشگاه سال جاری نیز صنایعی که عدم تطابق چشم گیر در زمینه‌های آلودگی آب، ‌ضایعات و هوا نداشته باشند ‌براساس ضوابط انتخاب سبز ، بررسی شده و به عنوان صنایع سبز معرفی خواهند شد.

وی همچنین ‌معرفی وزیر سبز، شهر سبز، پژوهش‌های سبز و فعالان برتر در حوزه محیط از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه برشمرد.

اصلیان، انتخاب شیراز به عنوان شهر سبز برای اولین بار در هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از میان ۳۰ شهر منتخب استان‌ها و انتخاب وزیر مسکن و وزیر نیرو به عنوان وزاری سبز را از دیگر دستاوردهای نمایشگاه هفتم دانست.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست ایران که به همت سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صنایع و معادن، سازمان توسعه تجارت و شهرداری تهران برگزاری می‌شود، کشورهایی همچون انگلستان، آلمان، اتریش و ترکیه حضور دارند.

کد خبر 52467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز