تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۹ میلیون و ۶۳۲ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۸۷ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: از ۴ تا ۵ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۰۵ مورد بستری شدند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر رسید. وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید. این مسئول افزود: تاکنون ۱۷۵ هزار و ۱۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، ۲۸۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی همچنین گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۴۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به‌ویژه در تجمعات گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و کرمانشاه بیشترین موارد بستری کشور را داشته‌اند. لاری گفت: موارد بستری در استان‌های تهران و فارس روند افزایشی داشته است.

  • ثبت پایین‌ترین میزان ابتلای روزانه به کرونا در روسیه؛ انجام ۱۸ میلیون تست

در روسیه طی یک روز گذشته تنها حدود هزار نفر به ویروس کرونا آلوده شدند تا کل موارد ابتلا به بیش از ۶۱۳ هزار نفر برسد و موارد بهبود نیز با درمان بیش از ۶ هزار بیمار دیگر، از ۳۷۵ هزار نفر تجاوز کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش داد که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی یک روز گذشته با افزایش هزار و ۱۱۳ مورد جدید، به رقم ۶۱۳ هزار و ۹۹۴ رسید.

این ستاد همچنین اعلام کرد که تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که دیگر درمان شده‌اند در روز گذشته، ۶ هزار و ۳۴۲ نفر بود تا در مجموع موارد بهبود این بیماری به ۳۷۵ هزار و ۱۶۴ نفر افزایش یابد. میزان افراد درمان شده بیش از ۶۱ درصد از کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در روسیه است. طبق این داده‌ها، علاوه بر این، با فوت ۹۲ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل موارد مرگ و میر ناشی از عفونت ویروس کرونا به ۸ هزار و ۶۰۵ نفر افزایش یافته است. 

در خبر دیگری نیز آمده است که سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز امروز اعلام کرد که متخصصین این کشور تاکنون بیش از ۱۸ میلیون آزمایش برای تشخیص آلودگی افراد به ویروس کرونا انجام داده‌اند.

این سازمان همچنین یادآور شد که در حال حاضر ۳۰۷ هزار و ۹۵۸ نفر، بدون داشتن علائم بالینی بیماری، تحت نظارت پزشکی قرار دارند.

به گزارش یورونیوز، افغانستان بالاترین آمار روزانه مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رساند. وزارت صحه عامه افغانستان پنجم تیر اعلام کرد که ۳۶ تن از شهروندان این کشور طی روز گذشته تاکنون به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند که این میزان بالاترین میزان روزانه مرگ‌ومیر پس از شیوع ویروس کرونا در این کشور محسوب می‌شود.

با احتساب آمار جدید، ویروس کرونا تاکنون جان ۶۷۵ نفر از شهروندان افغانستان را گرفته است. بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۴۶۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در افغانستان شناسایی شده که با این احتساب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۰هزار و ۱۷۵ نفر افزایش می‌یابد.

منبع: ایرنا

کد خبر 525455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha