جمعه ۱۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

گروه ورزشی: اتفاقی که پس از جدایی افشین قطبی از پرسپولیس کمتر کسی آن را پیش‌بینی می‌کرد، رخ داد؛ او دوباره سرمربی سرخ‌ها شد.

این از طنز ماجرا بود که در میانه شایعه سرمربیگری حمید استیلی و حتی نزدیک شدن دیگر گزینه‌ها به معادلات فصل آینده پرسپولیس، ناگهان افشین قطبی دوباره فرصت حضور در رأس کادرفنی قهرمان فصل گذشته را به دست آورد.

مربی که همین چند هفته پیش در خصوص جدایی‌اش از پرسپولیس تأکید کرد: «تصمیم منطقی گرفتم». همه چیز اما در طول کمتر از یک ماه تغییر کرد تا قطبی اولین پیغام امیدوارکننده را از زبان عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس دریافت کند؛ گزینه اول ما قطبی است.

جلسه هدایتی و قطبی در دبی

سرمربی فصل گذشته پرسپولیس پس از جلسه 5 ساعته‌ای که روز پنجشنبه با هدایتی داشت، موافقت خود را برای بازگشت دوباره به جمع سرخپوشان اعلام کرد.

او در حالی پیشنهاد نماینده هیأت‌مدیره باشگاه را پذیرفت که در نخستین رویارویی‌اش در خصوص ادامه همکاری با پرسپولیس ترجیحاً پاسخ مثبتی نداده بود.

جلسه نماینده باشگاه با افشین قطبی اما در دو نوبت برگزار شد تا پس از ساعت‌ها گفت‌وگو پیرامون شرایط طرفین مذاکره، گره کور انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس با موافقت نهایی قطبی باز شود.

حسین هدایتی پس از این جلسه در مصاحبه‌ای به طور رسمی از اعلام موافقت قطبی برای حضور دوباره در پرسپولیس خبر داد و گفت: «جلسات مفیدی را با قطبی برگزار کردیم که پس از تشریح شرایط فعلی تیم فوتبال پرسپولیس وی پذیرفت که به مدت 2 سال سرمربی این تیم باشد.»

مبلغ قرارداد قطبی

براساس توافقات صورت گرفته میان باشگاه پرسپولیس و افشین قطبی وی در نهایت حاضر شد قرارداد دوساله‌ای را به امضا برساند. گفته می‌شود او برای سرمربیگری پرسپولیس در سال اول رقمی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان و در سال دوم نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

منابع آگاه با تأیید این خبر می‌گویند: «قطبی در ازای ۲ سال فعالیت در پرسپولیس یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. این در حالی است که شنیده می‌شود دستیار اول قطبی با مبلغی در حدود ۳۵۰ هزار دلار حاضر به فعالیت در پرسپولیس است.

این مربی برزیلی سابقه فعالیت در کادر فنی تیم‌ملی کره‌جنوبی را در کارنامه خود دارد.

همچنین افشین پیروانی و احمدرضا عابدزاده دیگر اعضای کادرفنی پرسپولیس را تشکیل می‌دهند. پرویز کماسی نیز به عنوان مربی بدنساز کار خود را با بازیکنان این تیم آغاز کرده است.

قطبی: شناخت خوبی از پیروانی دارم

سرمربی پرسپولیس که فصل گذشته با حمید استیلی روزهای پرحاشیه‌ای را پشت‌سر گذاشت و در نهایت به دلیل جدی شدن بحث سرمربیگری استیلی در پرسپولیس تصمیم گرفت از سرخپوشان جدا شود، در حالی فصل تازه‌ای از فعالیت خود در فوتبال کشورمان را آغاز می‌کند که این بار نیز همچون بارقبل، خودش دستیارش را انتخاب نکرده است.

اگرچه به نظر می‌رسد حضور همزمان قطبی با پیروانی در کادر فنی پرسپولیس به ماجراهای سال گذشته منجر نخواهد شد.

به خصوص اینکه پیروانی در تازه‌ترین واکنش خود در مقام تمجید از شخصیت قطبی برآمده و  افشین قطبی نیز درباره پیروانی گفته است: «شناخت خوبی از پیروانی دارم. می‌دانم که یکی از بهترین مربیان ایرانی است. بنابراین مشکلی بابت کار در کنار او ندارم.»

جذب ابراهیم توره

مهاجم سنگالی فصل گذشته پیکان بالاخره پس از کشمکش فراوان میان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال سرخپوش شد.

این بازیکن که امیر قلعه‌نویی اصرار زیادی به جذب او داشت در حالی با پرسپولیس قرارداد خود را به ثبت رسانده که گفته می‌شود در مراحل پایانی مذاکره با استقلال و البته به دلیل روبه‌رو شدن با پیشنهاد به مراتب بالاتری از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس، تصمیم خود را در دقیقه ۹۰ تغییر داده است.

البته پرسپولیس همچنان در پست هافبک دفاعی که فرزاد آشوبی فصل گذشته نمایش خیره‌کننده‌ای در آن داشت، ضعف دارد و نتوانسته بازیکن باکیفیتی را به خدمت بگیرد.

ضمن اینکه گفته می‌شود الونگ به دلیل مصدومیت تا پایان مهرماه نیز نمی‌تواند سرخپوشان را همراهی کند.

با این حال افشین قطبی در واکنش به بازیکنانی که تاکنون جذب شده‌اند، ابراز خرسندی کرده و گفته است: «با توجه به اطلاعاتی که گرفته‌ام تاکنون نفراتی که به این تیم آمده‌اند از جمله بازیکنانی بودند که مورد توجه من قرار داشتند.»

قطبی همچنین درخصوص همکاری با داریوش مصطفوی تأکید کرده است: «شناخت چندانی از وی ندارم اما امیدوارم با حضور در تهران و کار در کنارش روزهای خوبی را تجربه کنم.»

تکذیب شایعه برکناری مصطفوی

سخنگوی هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس همچنین درباره اظهارات داریوش مصطفوی مبنی بر بدهی‌های باشگاه پرسپولیس نیز گفت: «صحبت‌های مصطفوی در حقیقت همان بحثی است که سعیدلو مدتی پیش آن را مطرح کرد. باشگاه پرسپولیس عملاً بیش از ۴ میلیارد تومان بدهی ندارد و مابقی طلب‌ها به صورت شفاهی است که برخی ادعا می‌کنند از باشگاه طلب دارند. در حال حاضر این مسئله در دست بررسی است؛کم‌کم به آن رسیدگی می‌شود و فکر می‌کنم مشکلات قابل حل است.»

وی هرگونه خبری مبنی بر قطع همکاری داریوش مصطفوی با باشگاه پیروزی را تکذیب کرد و گفت: «مصطفوی در حال حاضر مشغول به کار است و هیچ بحثی از سازمان تربیت‌بدنی یا نهادهای دیگر در رابطه با عدم همکاری با او مطرح نیست. او با جدیت در پست خود مشغول به کار است و در باشگاه می‌ماند.»

کد خبر 56951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز