جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

ایجاد فضای سبز و بازی کودکان و مراکز فرهنگی برای محله پرجمعیت محله گرگان ضروری است تهرانی‌ها خیابان نامجو را به نام گرگان می‌شناسند.

بافت فرسوده - محله مينابي

همشهری آنلاین: ایجاد فضای سبز و بازی کودکان و مراکز فرهنگی برای محله پرجمعیت محله گرگان ضروری است تهرانی‌ها خیابان نامجو را به نام گرگان می‌شناسند. این منطقه که جزء محله‌های قدیمی‌تهران است، تقریباً ۸۰ سال قدمت دارد و از خیابان انقلاب اسلامی آغاز می‌شود. این خیابان از شمال به خیابان حسینی، از جنوب به خیابان خواجه‌نصیر، از شرق به نظام‌آباد و از غرب به میدان شهید نامجو راه دارد. این منطقه بافت متراکمی‌دارد و طی سالیان به جمعیتش اضافه شده است.  

رضا نجفی، شورایار محله شهید نامجو
رضا نجفی؛ شورایار محله شهید نامجو

«رضا نجفی» شورایار این محله از همین بافت پرتراکم می‌گوید و نیز بافت فرسوده که چهره منطقه را زشت کرده است: «یکی از کارهایی که لازم است در این منطقه انجام شود، اصلاح و نوسازی بافت فرسوده است که هم خانه‌ها را ایمن‌تر می‌کند و هم به این وسیله چهره شهر زیبا می‌شود. ضمن اینکه هر خانه‌ای که نوسازی می‌شود باید عقب‌نشینی هم داشته باشد که این کار باعث عریض‌تر شدن خیابان‌ها می‌شود. »
 او از کمبود فضای سبز هم صحبت می‌کند و یکی از مشکلات محله را نبود پارک و زمین بازی برای بچه‌ها می‌داند. او ترافیک شدید نظام‌آباد را هم از مشکلات عمده اهالی می‌شمارد و می‌گوید: «نظام‌آباد خیابان اصلی این منطقه است. زمانی که این خیابان ساخته می‌شد، جمعیت زیادی نداشت و به همین دلیل عرض خیابان هم چندان زیاد نبود. اما در طی سال‌ها این منطقه پرجمعیت شده و دیگر عرض خیابان جوابگوی حجم‌ ترددهای روزانه نیست. وجود مترو و یک مرکز خرید بزرگ در این خیابان آن را شلوغ‌تر هم کرده است. بزرگراه امام علی(ع) هم که در چند ناحیه به این خیابان می‌رسد، ترافیک آن را بیشتر کرده است. »

او در عین حال تأکید می‌کند که در خیابان امام حسین(ع) و انقلاب کارگاهی برای مترو وجود دارد که باعث شده خیابان نظام‌آباد در این منطقه بسته شود و ماشین‌ها مجبورند از خیابان خواجه‌نصیر تردد کنند و تنها راه رفع این مشکل را تعریض خیابان نظام‌آباد می‌داند که طرح آن هم داده شده، اما تا به حال اجرا نشده است. نجفی نبود پارکینگ عمومی ‌در این منطقه را دیگر مشکل اهالی و البته شهروندانی می‌داند که به این منطقه می‌آیند: «ما یک مرکز خرید بزرگ و بیمارستان امام حسین(ع) را در این منطقه داریم که مراجعان بسیاری دارند. اما هیچ‌کدام دارای پارکینگ نیستند و این مسئله باعث بیشتر شدن حجم ترافیک این منطقه شده است؛ به‌خصوص روزهای زوج و جمعه‌ها. »

کد خبر 527725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha