قلیان، کباب و کرونا هم‌نشین این شب‌های مردمی شده که بی‌توجه به افزایش میزان ابتلای افراد به بیماری کرونا به تفریح می‌پردازند، دورهمی‌هایی که می‌رود تا شرایط مناسب شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران را به سمت هشدار سوق دهد.

پارک قرچک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بوستان‌ها، میادین و فضاهای سبز ورامین، پیشوا و قرچک در استان تهران این شب‌ها مملو از جمعیتی است که بی‌توجه به خطر شیوع ویروس کرونا، ساعات گرم را در کنار هم سپری کرده و تا پاسی از شب، بدون رعایت مسائل بهداشتی، کباب درست می‌کنند، قلیان می‌کشند و با بازی، اوقات می‌گذرانند.

با عادی شدن شرایط جامعه کرونازده، مردم نیز نسبت به رعایت مسائل بهداشتی بی‌تفاوت شدند و با گرم شدن هوا، شب‌ها را تا پاسی دیرهنگام به تفریح می‌پردازند،   بی‌آنکه بدانند کرونا نیز همچون میهمانی ناخوانده هنگام صرف غذا، کشیدن قلیان و بازی با بچه‌ها، آن‌ها را همراهی می‌کند.

هر چند که به گفته فرماندار ورامین، شرایط این شهرستان در ابتلا به بیماری کرونا هیچ‌گاه به مرز وضعیت قرمز هم نرسیده، ولی عادی شدن شرایط از نظر مردم، بی‌توجهی به مسائل بهداشتی، مصرف عادی قلیان در بوستان‌ها، برگزاری برخی از مراسم، و حضور انبوه مردم در میادین و بوستان‌های شهر، زنگ خطر را برای شیوع دوباره این بیماری به صدا در آورده است.

میدان شهید ستاری و بوستان جنگلی قرچک، میدان‌های ولی‌عصر(عج) و بسیج، بوستان‌های خانواده و آزادگان ورامین و پارک جنگلی پیشوا هر شب میزبان صدها خانواده‌ای است که بی‌توجه به وضعیت اوایل امسال که با قرنطینه، روزها را در هراس سپری کردند، اوقات می‌گذرانند، موضوعی که بنابر اطلاعات غیررسمی بر تعداد ورودی‌های بیمارستان‌های این شهرستان‌ها افزوده است.

علاوه بر تفرج‌گاه‌ها، بازار این شهرستان‌ها نیز به‌ویژه در عصر که از گرمای هوا کاسته می‌شود مملو از جمعیتی است که اکثراً بدون رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک، در مراکز خرید حضور پیدا می‌کنند، تنقلات استفاده می‌کنند و اوقات می‌گذرانند. همچنین افزایش میزان شیوع ویروس کرونا در شهرستان پیشوا باعث شد بانک کشاورزی شعبه پیشوا به‌دلیل ابتلا کلیه کارکنان به بیماری کووید ۱۹، به‌مدت یک هفته تعطیل شود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط مطلوب ورامین را حفظ می‌کند

فرماندار ورامین گفت: شرایط ورامین در مقابله با شیوع ویروس کرونا مطلوب است و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این شرایط مناسب را حفظ کنند.

حسین کاغذلو افزود: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، مردم با همراهی مناسب خود با مسئولان، شرایط مطلوبی را برای منطقه رقم زدند و انتظار است که این همراهی تا ریشه‌کنی کامل این بیماری ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: کادر درمان، مسئولان ادارات و نهادها، گروه‌های جهادی و مردم پای کارآمدند، تا از میزان ابتلا افراد به کرونا و از دست دادن جان هموطنان جلوگیری کنند، تلاشی که اگر با همراهی مداوم مردم همراه نباشد، می‌تواند موجب همه‌گیری مجدد شود.

وی گفت: تلاش مسئولان، حفظ سلامتی مردم است، اگر این روزها که بار دیگر شاهد افزایش میزان ابتلای افراد به کرونا هستیم، در خانه بمانیم و کمتر در مجامع عمومی حاضر شویم، شرایط مناسب ورامین که هیچ‌گاه به قرمز نرسید، حفظ می‌شود.

فرماندار ورامین تصریح کرد: مردم و اصناف در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی، داوطلبانه شرکت کردند و کمترین برخورد در سطح شهرستان ورامین صورت گرفت، این‌بار نیز از مردم انتظار می‌رود تا با همراهی بیشتر، مسئولان را در مقابله با بیماری کرونا یاری رسانند.

کرونا تمام نشده، مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند

فرماندار شهرستان پیشوا نیز گفت: مبارزه با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و مردم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، از احتمال بروز موج‌های بعدی این بیماری جلوگیری کنند.

حسین عباسی افزود: مردم باید برای حفظ سلامتی خود و عموم جامعه، مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و آن را رعایت کنند، مناسب بودن شرایط دلیلی بر شرایط عادی زندگی مردم نیست.

وی اظهار کرد: شاید عادی شدن شرایط، بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی باعث شده تا مردم تصور کنند بیماری کرونا مهار شده است؛ در صورتی که بی‌توجهی به رعایت مسائل بهداشتی، بار دیگر محدودیت‌ها را به جامعه باز می‌گرداند و موجب فرسودگی کادر درمان می‌شود.

عادی شدن بیماری کرونا مقابله با آن را سخت می‌کند

رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشوا نیز گفت: عادی شدن بیماری کرونا، مقابله با آن را سخت می‌کند و شرایط مناسب شهرستان را به حالت خطرناک می‌کشاند.

امیر امینی افزود: در شرایطی که در بسیاری از نقاط کشور، کرونا همچنان جان هموطنان را می‌گیرد، مردم با بی‌توجهی، باعث ایجاد شرایط نامناسب در شهرستان می‌شوند، حضور مردم در تفرج‌گاه‌های عواقب خطرناکی را رقم می‌زند.

وی تأکید کرد: تنها مشکل فعلی در مقابله با کرونا، عادی‌ شدن آن بین مردم است، کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و بی‌توجهی به آن، عواقب خطرناکی برای مردم دارد.

کد خبر 527804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    ما هم اول بی خیال بودیم ولی وقتی برادر خانمم گرفت و حالش بد شد و رفت بیمارستان، تازه اونجا بهش گفتن که تست کرونا برای بالای 60 ساله و نوبت اسکن ریه رو برای 7 روز بعد بهش دادند، برگ تمام فامیل ریخت. الان همه می ترسیم که نکنه ازش کرونا گرفته باشیم....