همشهری آنلاین: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به قرارداد امنیتی پیشنهادی آمریکا به دولت عراق، گفت: آمریکا با نقشه‌های مختلف به دنبال حاکمیت نامحدود خود و صهیونیست‌ها برکشور عراق است.

به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر ولایتی جمعه شب در همایش نقش مرجعیت شیعه در احیای دین در قم خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها قراردادی را به دولت عراق پیشنهاد کرده‌اند که اگر امضا شود، شرایط اسفباری بر منطقه و کشور عراق حاکم خواهد شد.

وی ادامه داد: این قرار داد شامل ‪ ۱۲‬بند است؟ ازجمله اینکه آمریکا بدون محدویت زمانی و مکانی می‌تواند درعراق بماند، در این کشور عملیات نظامی انجام دهد و نیروهای کشورهای عضو ائتلاف ازجمله انگلیس می‌توانند هر مظنونی را در خاک عراق دستگر کنند.

ولایتی اظهار داشت: دراین قرارداد آمده است، وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور و دفاع عراق نیز تا ‪ ۱۰‬سال زیر نظر آمریکا فعالیت نماید و عراقی ها حق محاکمه سربازان آمریکایی را ندارند و آمریکا حق خواهد داشت برای حمله به کشورهای دیگر از خاک عراق استفاده نماید.

مشاور مقام معظم رهبری، گفت: در عراق مرجعیت شیعه، مسوولان و مردم نباید اجازه امضای چنین قراردادی را به دولت دهند.

ولایتی اظهار داشت: علما و بزرگان عراق همانگونه که درمورد قانون اساسی عراق وانتخابات قاطعانه عمل کردند، دراین زمینه نیز با جدیت وارد شوند.

وی گفت : عراق کشور مهمی است که عتبات عالیات و حوزه کهن نجف اشرف در آن قرار دارد ونباید تحث سیطره دشمنان اسلام قرار گیرد.

وی افزود: امروز این توطئه درعراق بسیار حساس وخطرناک است و اگر بخشی از این قرارداد نیز مورد قبول واقع شود ،آمریکا و صهیونیسم بر عراق حاکم خواهد شد.

کد خبر 52826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز