محمدعیدیان قائم مقام خدمات شهری و نماینده شهرداری در ستاد بزرگداشت سالگرد رحلت حضرت امام (ره) گفت:

از اول اردیبهشت ماه در تدارک برنامه های نوزدهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده ایم و تلاش شده امسال مشکلات سال های قبل برطرف شود.

به گزارش خبرنگار سما، محمدعیدیان صبح امروز در نشستی با خبرنگاران به تشریح اقدامات شهرداری برای بزرگداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) پرداخت و گفت: برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم شهرداری تهران براساس وظیفه هر ساله خود 4 کمیته حمل ونقل وترافیک و امورعمرانی، خدمات ایمنی، فرهنگی اطلاع رسانی و درمانی تعریف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه همزمانی مراسم امسال با ایام فاطمیه از ویژگی ها مهم مراسم امسال است، گفت: تقارن با ایام فاطمیه و تعطیلی 5 روزه باعث افزایش زائران در این روزها و بالا رفتن حساسیت کار می شود.

عیدیان با اشاره به تعداد زائران حرم مطهردرروزهای 14 و 15 خرداد گفت: با توجه به ویژگی های که گفته شد، پیش بینی ما 1.5تا 2 میلیون زائر است که 300 هزارزائرمربوط به تهران،220 هزار از شهرهای حاشیه ای تهران و نزدیک به 2 میلیون نفر از سایر شهرستان ها به حرم مطهر امام (ره) خواهند آمد.

نماینده شهرداری در ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره) افزود: برای انتقال زائران شهرستانی 40 هزار اتوبوس در نظر گرفته شده است.

به گفته عیدیان 11 پارکینگ با ظرفبت 52 هزار دستگاه اتوبوس برای استقرار این اتوبوس ها و سایر وسائل نقلیه شخصی در شمال، شرق و جنوب حرم مطهر (ره)در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته حمل ونقل و ترافیک و عمرانی گفت: مرمت و بهسازی جاده های دسترسی به حرم و خط کشی ها و رنگ آمیزی های علایم راهنمایی در حال انجام است و تمامی فعالیت های عمرانی تا 10 خرداد به اتمام می رسد.

عیدیان افزود: 40 هزار نقشه راهنمایی بر اساس تفکیک استان ها تهیه شده که بین زائران توزیع خواهد شد .همچنین بنرهای بزرگی را طراحی کرده ایم که مکان های ویژه مثل اورژانس و... را مشخص خواهد کرد.

عیدیان با بیان اینکه به جز مرکز کنترل ترافیک؛ چهار دوربین دیگر ترافیک مسیر ورودی های حرم مطهر را کنترل می کنند، گفت: سعی شده با استفاده از تجربیات سال های گذشته و پنجشنبه آخر سال ترافیک این محدوده را مدیریت و کنترل کنیم.

وی تاکید کرد: 2 هزار دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران در نظر گرفته شده است.

عیدیان ادامه داد: مترو شب 14خرداد تعطیل نخواهد بود و سر فاصله های قطارها نیز کاهش خواهد یافت. همچنین در روز14 خرداد مترو رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت خدمات شهری در این روز گفت : از روز 25 اردیبهشت 150 نیرو خدمات موتوری در حرم مطهر مستقر شده است.

قائم مقام خدمات شهری افزود: تمام فضای سبز این منطقه ازعلف های سبز پاکسازی شده و شست وشوی جداول و معابر و رنگ آمیزی و ترمیم سرویس های بهداشتی مخازن زباله تا 10 خرداد به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه ازاول اردیبهشت ماه تاکنون 600 تن زباله از سطح منطقه حذف شده است و 2 هزار متر مکعب خاک و زباله جابه جا شده است، گفت: 2 هزار متر مکعب دیگر نیز خاک و نخاله تا 10 خردا از سطح منطقه جا به جا خواهد شد.

عیدیان خبر از کاهش چادرهای فرهنگی در این روز داد و گفت: سعی کردیم از تعداد چادرهای فرهنگی کم کنیم ولی چادرها رابزرگ تر وبا امکانانت بیشتری بر پا کنیم.

وی  تاکید کرد: ما امسال به هیچ عنوان بازار ایجاد نمی کنیم و برخلاف گذشته که بازارچه ای ایجاد شده بود با هرگونه سد معبر و دستفروش مقابله خواهیم کرد. 

قائم مقام  خدمات شهری شهرداری تهران در مورد اقدامات سازمان آتش نشانی گفت: سازمان آتش نشانی متعهد شده است  تا تاریخ 25 اردیبهشت از کلیه قسمت ها و مواری که احتمال ایجاد خطر یا سقوط دارد را اعلام تا نسبت به حفاظ کشی و رفع خطر اقدام لازم صورت پذیرد .همچنین ایستگاه آتش نشانی موجود در صحن را تقویت و تجهیز کنند.

وی بابیان اینکه در محوطه صحن و اطراف آن 62 اکیپ شامل خودرو های تانکر دار، موتور سیکلت، خودرو های ویژه با تجهیزات کامل مستقر و همچنین تعداد نیرو لازم در روز سیزدهم ، چهاردهم و پانزدهم ارائه خدمات خواهند کرد، گفت : در این ایام مامورین آتش نشانی بوسیله موتور سوران یا گشت های پیاده مراقبت و تذکر لازم را در خصوص رعایت موارد ایمنی به زائران خواهند داشت.

عیدیان ادامه داد: نماینده ای ثابت از این سازمان به جهت ارتباط مستمر و موثر به ستاد مرکزی معرفی خواهد شد همچنین قبل از برگزاری مراسم نسبت به بازدید ایستگاه مترو حرم با تعداد 3 اکیپ آتش نشانی مانور لازم انجام خواهد گرفت که تاریخ آن متعاقبا اعلام می شود

کد خبر 52923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز