مجرم سایبری که با اجاره‌کردن کارت‌های بانکی از طریق شرکت‌کنندگان سایت‌های شرط‌بندی پول‌شویی کرده بود، دستگیر شد.

کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه شرق، نوجوانی ۱۷ساله به پلیس فتای تهران مراجعه کرد و گفت: چند ماه پیش از طریق یکی از دوستانم در مدرسه با فردی که ادعا می‌کرد شغل مناسبی را به من معرفی می‌کند، آشنا شدم و به‌ دلیل نیاز مالی که داشتم، ارتباطم با این فرد افزایش یافت. تا اینکه پس از صحبت‌های مقدماتی او پیشنهاد داد چند حساب بانکی در بانک‌های مختلف باز کنم و با دریافت عابربانک، کارت‌ها را در اختیار او قرار دهم و ماهانه مبلغ ۲۰ میلیون ریال دریافت کنم.

این نوجوان ادامه داد: با دریافت کارت‌های عابربانک، کارت‌ها را در اختیار این فرد قرار دادم ولی متوجه شدم مبالغ مختلفی به حسابم واریز و برداشت می‌شود. درنهایت متوجه شدم کارت‌هایم در سایت‌های شرط‌بندی و قمار استفاده می شود. بعد از طرح این شکایت شناسایی متهم و بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و پس از تحقیقات و استفاده از روش‌های فنی و پلیسی کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند هویت و مخفیگاه متهم ۲۱ساله را شناسایی و با دستور قضائی او را دستگیر کنند.

متهم در پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم تاکنون ۱۰ نفر از شهروندان را با همین شیوه اغفال و کارت‌های آنان را در سایت‌های شرط‌بندی معرفی و تاکنون حدود پنج میلیارد ریال کلاهبرداری و پول‌شویی کرده است. شناسایی مال‌باختگان در دستور کار قرار دارد و متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای پایتخت، گفت: گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی به دنبال اجاره کارت، شماره‌حساب بانکی و درگاه بانکی شهروندان هستند تا اعمال مجرمانه خود را از آن طریق پیش برده و از دست قانون فرار کنند. این مجرمان حرفه‌ای برای این کار سراغ افراد کم‌درآمد و ناآگاه جامعه می روند و با بیان اینکه حاضر هستند ماهانه مبلغی را به آنها پرداخت کنند، از آنها تقاضای اجاره کارت و شماره‌حساب بانکی می‌کنند و حتی حاضر هستند با هزینه‌های خود برای این افراد در بانک‌ها حساب باز کنند و با این اطلاعات بانکی در فضای مجازی به ترویج و توسعه سایت‌های شرط‌بندی و قمار می‌پردازند.

گودرزی گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که اجاره‌دادن کارت، شماره‌حساب و درگاه بانکی برای سایت‌های قمار و شرط‌بندی «مشارکت در جرم» است و برابر قانون مجازات اسلامی با این افراد برخورد خواهد شد.

کد خبر 529597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha