معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: ارباب رجوع با قرض گرفتن ماسک استفاده‌شده یکدیگر محدودیت ورود بدون ماسک به اداره‌ها را دور زده‌اند؛ این برای بسیاری شبیه شوخی است اما متعدد اتفاق افتاده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد موقری‌پور اظهار کرد: بحث ضعیف یا قوی شدن ویروس کرونا از لحاظ علمی اثبات شده نیست، اما این ویروس تغییر علائم داد و در افراد مختلف، متنوع عمل می‌کند، اما علائم کووید۱۹ علاوه بر تغییر به سمت علائم گوارشی، سردرد و بدن درد، در افراد مختلف با علائم متنوعی ظهور می‌کند. مواردی داشتیم در اعضای یک خانواده که همزمان مبتلا شده‌اند، اما گاهی علائم مختلف بوده است.

وی بیان کرد: در سیرجان پیرمرد ۹۴ ساله مبتلای داشتیم که با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما در عین حال جوان ورزشکاری هم داشتیم که تاب نیاورد و فوت کرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان اظهار کرد: در استان کرمان و شهرستان سیرجان زمانی آمار افزایش پیدا کرد و دچار وضعیت قرمز شد که محدودیت‌ها و سختگیری‌های ابتدایی وجود نداشت و این خود در مدیریت کرونا در استان سختی ایجاد کرد اما خوشبختانه بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل شد و به بحران برنخوردیم.

موقری پور افزود: نیاز است باز برخی محدودیت‌ها برگردد و اتفاقا ستاد مقابله با کرونای سیرجان روز گذشته محدودیت‌هایی اعمال کرد اما با این حال همکاری مردم را می‌طلبد در همان ابتدای شیوع علاوه بر محدودیت‌های اعمال شده، مردم همراهی و حساسیت بیشتری داشتند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در سیرجان ادامه داد: در کنار همه این تمهیدات، اصل همراهی و همکاری مردم است که بیشتر از این جدی بگیرند. چرا که هر محدودیتی بالاخره ممکن است برای کسانی که بی‌تفاوتند، راه فرار داشته باشد برای همین از مردم می‌خواهیم وجدان خود را قاضی و مشارکت کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان بیان کرد: دوری از برگزاری مراسم و دورهمی‌ها بسیار مهم است. در سیرجان مواردی داشتیم که مبتلایان خانوادگی یا تعداد زیادی در بازه‌ زمانی کوتاه از یک خانواده یا طایفه به خاطر برگزاری مهمانی مبتلا شده‌اند.

 وی افزود: تالارها تعطیل می‌شوند اما مراسم متاسفانه با اصرار خانواده‌ها در باغ‌های خارج از شهر و خانه‌باغ‌ها برگزار می‌کنند. عده‌ای حتی جمعیت زیادی را به یک خانه کوچک دعوت می‌کنند که حتما مراسم را برگزار کنند. مبتلا شدن افراد در این مهمانی‌ها، حق‌الناسی است که بر گردن صاحبان مراسم می‌ماند.

کد خبر 530019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha