بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: افزایش مراکز بازیافت پلاستیک، سبب شده است زمین‌های کشاورزی در حوزه صیفی‌جات و ذرت این منطقه خشک ‌شود.

بازیافت پلاستیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین بابایی افزود: از آنجا که مراکز بازیافت پلاستیک بهره بالایی دارد، مراکز تفکیک زباله به اتباع اجاره داده می‌شود و با فنس‌کشی این اراضی، غرفه‌بندی و جمع‌آوری پلاستیک حتی اقدام به حفر چاه برای انتقال آب می‌کنند.

بخشدار کهریزک در استان تهران یادآور شد: برق این مراکز نیز به‌صورت غیرمجاز استفاده می‌شود، این در حالی است که مصرف آب برای آسیاب پلاستیک بسیار زیاد و ۲.۳ دهم درصد بالاتر از میزان آبی است که برای کشت صیفی‌جات استفاده می‌شود و این‌گونه پلاستیک بلای جان اراضی کشاورزی منطقه شده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از رشد قارچ‌گونه مراکز تفکیک زباله خشک و بازیافت پلاستیک در این بخش افزود: چون بازیافت پلاستیک بازار داغی دارد و کار نامناسبی است، بسیاری از کارگران ایرانی حاضر به حضور در این فعالیت نیستند و عمدتا صاحبان این کارگاه‌ها از اتباع خارجی غیرمجاز و معتادان متجاهر برای این استفاده می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کهریزک حیات خلوت کلانشهر تهران شده و بار مشکلات و معضلات فراوان سبب شده تا تاب‌آوری مردم این منطقه نسبت به معضلات کاهش یابد.

بابایی ادامه داد: تخلیه روزانه ۸هزار تن زباله کلانشهر تهران در آرادکوه و ۴ هزار تن فاضلاب وضعیت محیط زیست و نفس اهالی را به‌شماره انداخته است، در عین حال شیرابه‌های ماشین‌های حمل زباله و راه افتادن جوی از شیرابه‌ها در معابر نه تنها به لحاظ بصری که به لحاظ بهداشتی نیز بسیاری از الزامات و قوانین بهداشتی را زیرپا گذاشته است.

بخشدار کهریزک اضافه کرد: ما همواره اتباع خارجی را برادر و خواهر خود می‌دانیم اما اتباعی که به‌صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند قطعا آسیب و عارضه‌هایی بسیاری را ایجاد می‌کنند که به معضلی جدی در استان تهران تبدیل شده است.

کد خبر 530831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha