سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه صید ترال در آب‌‎های جنوبی کشور مغایر با مصوبات است، به شایعات مطرح شده درخصوص قرارداد ۲۵ساله ایران و چین پاسخ داد.

صید ترال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز (سه‌شنبه ۲۴ تیر) در بیست و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره قرارداد ۲۵ساله ایران و چین و ابهامات مرتبط با آن گفت: ورود جریانات سیاسی به این موضوع مساله را به حساسیت در نزد افکار عمومی مبدل کرده است. 

وی ادامه داد: اطلاعاتی داریم که این قرارداد در چارچوب ضوابط است و شایعاتی که درخصوص واگذاری‌ها مطرح می‌شود، صحت ندارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این قرارداد به مرحله انعقاد هم نرسیده است. یک پیش‌تفاهم است و قطعا نهادهای ناظر که بخشی از آنها نهادهای ناظر قوه‌ قضائیه مانند سازمان بازرسی کل کشور و بخش دیگر مجلس و دیوان محاسبات و نهادهای دیگر هستند، مراقبت‌های لازم را به عمل می‌آورند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون کشوری نیست که زیر بار قراردادهایی مانند ترکمنچای برود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با صید ترال در سواحل جنوبی گفت: ما صید ترال را در بخش‌های مختلف آب‌های سرزمینی خود به لحاظ آسیب زیست‌محیطی و اشکالی که در فعالیت صیادان محلی ایجاد می‌کند، مغایر با مصوبات می‌دانیم.

اسماعیلی ادامه داد: به ضابطان قضایی اعلام کردیم تا در هر کجای آب‌های سرزمینی مشاهده شود، با دستور قضایی که صادر شده است، برخورد شود.

کد خبر 530884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha