گروه سیاسی: سی و دومین و در واقع آخرین نشست خبری غلامعلی حداد عادل، یک روز پس از اختتامیه مجلس هفتم در حالی برگزار شد که وی این بار نه تنها ریاستش بر مجلس هفتم پایان یافته بلکه روز پیشتر، در مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان ریاست مجلس هشتم را نیز به علی لاریجانی واگذار کرده بود.

پس طبیعی است که محور اکثر سؤال‌های خبرنگاران در این نشست خبری بر چند وچون ریاست مجلس هشتم و نحوه حضور و جایگاه حداد عادل در مجلس هشتم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری، حداد عادل در پاسخ به خبرنگاری که پرسید سخنگوی دولت گفته است مجلس هفتم بیشترین سنگ اندازی را در تعامل با دولت داشته، حال شما با توجه به تجارب 4 ساله خود آیا نمی‌خواهید توصیه‌ای در نحوه تعامل با دولت به آقای لاریجانی داشته باشید، گفت: آقای لاریجانی می‌داند چگونه با دولت تعامل کند.

وی تاکید کرد: در قضاوت درباره تعامل مجلس هشتم با دولت نباید تعجیل کرد. آنچه مسلم است این است که مجلس هشتم در مقایسه با مجلس هفتم متکثرتر است و حضور جناح‌ها در مجلس هشتم بیشتر خواهد بود.

ارزیابی از فراکسیون

رئیس مجلس هفتم در ارزیابی خود از انتخابات مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اینکه تلاش شد در جمع اصولگرایان نزاعی بر سر قدرت به وجود نیاید، اظهار داشت: توافق کرده بودیم هر کسی رای کمتری در مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان آورد، خود را در صحن مجلس نامزد ریاست نکند و بنده هم در صحن نامزد نخواهم شد. 

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در پاسخ به سؤالی درباره دلیل اقبال کم فراکسیون اصولگرایان به وی برای ریاست مجلس اظهار داشت: کار من دشوار بود، من اصرار داشتم که با مشی مستقل خود هم ا زحقوق مجلس دفاع کنم و هم حتی‌الامکان با دولت همکاری داشته باشم.

حداد عادل ضمن اشاره به اینکه در خیلی از موارد هم دولت انتظار بیشتری داشت و هم نمایندگان، افزود: به هر حال دوران سختی بود و می‌شد حدس زد که این مشی مستقل رضایت همه را تامین نکند. این شاید اصلی‌ترین دلیل اتفاقی بود که در مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رخ داد.

رئیس مجلس هفتم همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار همشهری مبنی بر اینکه تحلیل عده‌ای بر این است که با تغییر در ریاست مجلس، قدرت در داخل جریان اصولگرایان جابه جا شده است توضیح داد: من این تحلیل‌ها را قبول ندارم، در دوره چهارساله مجلس هفتم مشی مستقل خود را حفظ کرد و طوری عمل نکرده‌ام که دیگران بتوانند مرا به یکی از جناح‌های اصولگرا متعلق بدانند.

من عضو جریان اصولگرا هستم و با همه گروه‌های اصولگرا تعامل داشته و حتی حقوق غیراصولگرایان را نیز رعایت کرده‌ام.

نامزد ریاست‌جمهوری

غلامعلی حداد عادل در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد خواهید شد یا نه، گفت: تصمیمی برای این موضوع نگرفته‌ام و به این موضوع فکر هم نکرده ام. 

رئیس مجلس هفتم شایعه حضور خود در مرکز پژوهش‌های مجلس را رد کرد و توضیح داد: بنده چنین قصدی ندارم و طبعا فراکسیون و نمایندگان مجلس درباره مسئولیت‌هایی مثل ریاست مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌ها تصمیم می‌گیرند.

غلامعلی حداد عادل همچنین درباره جوابیه قوه قضائیه به قرائت گزارش تحقیق و تفحص ازاین قوه اظهار داشت: ‌ای‌کاش قوه قضائیه وقتی را که صرف تهیه پاسخ برای این موضوع کرده است در طول ۳ سال و اندی این وقت را صرف می‌کرد. 

تعیین نواب رئیس

در جلسه فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم که به‌منظور انتخاب نایب‌رئیس دوم، از بین شهاب الدین صدر و محمد حسین ابوترابی برگزار شده بود، ابوترابی با ۱۲۲ رای نایب رئیس دوم مورد حمایت این فراکسیون انتخاب شد.

روز یکشنبه علی لاریجانی به‌عنوان رئیس مجلس هشتم در این فراکسیون انتخاب شده بودند.

علاوه بر این اعضای این فراکسیون، حمیدرضا حاجی‌بابایی، محمد رضا میر تاج الدینی، حسن غفوری‌فرد، موسی قربانی، حسین فلاح نژاد و جهانبخش محبی نیا را به‌عنوان نامزدهای مورد حمایت خود برای سمت منشی هیات‌رئیسه در مجلس هشتم انتخاب کردند.

محمد آشوری، احمد ناطق نوری، احمد مهدوی‌ابهری نیز به‌عنوان کارپرداز هیات رئیسه رای آوردند.

تامین  اعتبار واردات بنزین بدون اصلاحیه بودجه ممکن نیست

حدادعادل گفت: برای تامین کسری بودجه سال ۸۷ واردات بنزین بدون اصلاحیه لایحه بودجه ممکن نیست و دولت باید برای تامین کسری بودجه واردات بنزین در سال ۸۷ اصلاحیه بودجه به مجلس هشتم ارائه کند.

اظهارات رئیس مجلس هفتم در حالی بیان می‌شود که  اختلاف برخی نمایندگان مجلس هفتم با دولت در مورد ۲ میلیارد دلار مازاد بودجه واردات بنزین در سال ۸۶ حل نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در مجموع، برنامه‌های اقتصادی کشور در دوره فعالیت مجلس هفتم و دولت نهم با این مشکل مواجه بود که دولت در تدوین لوایح بودجه سیاست‌های انبساطی داشت و مجلس سیاست‌های انقباضی.

کد خبر 53196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز