مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

مصیبت‌بارترین روز کرونا در لارستان در استان فارس رقم خورد و شهروندان و مردم این خطه در غم از دست دادن دو تن از کادر درمانی این شهرستان سوگوار شدند.

بيماران كرونا در مازندران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محبوب زینلی زاده دندان‌پزشک و پرستار فرید حمایت دو تن از کادر درمانی لارستان که  یکشنبه ۲۹ تیرماه جاری براثر ابتلا به کرونا، دعوت حق را لبیک گفتند.

پیکر پاک این جهادگران عرصه سلامت صبح دوشنبه ۳۰ تیر با همراهی و بدرقه محدود چند تن از همکاران و خانواده آنان و با رعایت همه نکات و الزامات بهداشتی در آرامگاه ابدی‌شان آرام گرفتند.

گزارش‌های دانشکده علوم پزشکی لارستان حاکی است که افزون بر ۵۰ درصد کادر بهداشتی و درمانی این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند و خستگی مفرط و هجوم بیماران کرونایی، کار را برای پرسنل مراکز درمانی مرجع این بیماری سخت کرده است.

بنابراین گزارش‌ها، آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در لارستان درحالی‌که تا خردادماه اندک بود، این روزها به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

بر این اساس، آمار مبتلایان نیز به همین میزان رو به فزونی و تا جایی است که هم‌اینک تمامی تخت‌های بیماران کرونایی در لارستان، خنج و اوز تکمیل‌شده و دانشکده علوم پزشکی لارستان را مجبور به افزایش تخت‌های مراقبت‌های ویژه موسوم به ‌ای سی یو کرده است.

اضافه شدن ۲۰ تخت به تخت‌های ویژه کرونایی

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان دراین‌باره گفت: وضعیت شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش قبل از آنکه وضعیت کل استان فارس قرمز اعلام شود از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا قرمز اعلام‌شده بود و ازاین‌رو، اجرای دقیق محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی شهروندان و دستگاه‌های متولی و اجرایی در این زمینه لازم‌الاجراست.

محمدحسین کریمی افزود: با توجه به افزایش شمار بیماران بستری کرونایی، مجبور شدیم ۲۰ تخت دیگر را به مجموع تخت‌های بیماران کرونایی در لارستان اضافه کنیم.

بسیاری از تجهیزت لازم درمانی این تخت‌های ویژه و بخش جدید تأمین‌شده و ظرف هفته جاری نیز برای پذیرش بیماران کرونایی آماده می‌شود.

کمترین غفلت درزمینهٔ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری در افزایش میزان مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری به دنبال داشته باشد.

کریمی از شهروندان خواست که با توجه به اوج‌گیری این بیماری در شهرستان لارستان؛ پروتکل‌های بهداشتی را به همان جدیت شرایط اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ مدنظر قرار دهند.

کرونا را جدی نمی‌گیریم

کارشناسان و متولیان امر در ستاد مدیریت کرونا لارستان نیز یکی از دلایل اصلی بروز و جولان کرونا در این منطقه را برخی ساده‌انگاری‌ها و سبک شمردن این بیماری و کم‌توجهی به خطرات آن می‌دانند.

جلیل حسنی، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان نیز در همین زمینه تأکید کرد که به نظر می‌رسد موج شیوع عادی انگاری و نادیده گرفتن و سبک شمردن کرونا که به یک توهم و تلقین کاذب در بین مردم تبدیل‌شده مهم‌ترین نقطه قوت برای افزایش و عامل این ویروس خطرناک، مرگبار و مرموز در سطح شهرستان لارستان و دیگر مناطق جنوبی فارس شده است.

بدون شک چنانچه مردم رعایت نکنند مجبور هستیم به عقب برگردیم و محدودیت‌های شدیدتری را به خاطر مسئولیتی که در قبال جان و سلامتی تک‌تک افراد جامعه داریم، اعمال کنیم.

به‌صراحت اعلام می‌کنیم که دوران کرونا تمام نشده و بر اساس بررسی‌ها پیک صعودی این بیماری در برخی مناطق دنیا و حتی کشورمان و ازجمله مناطق جنوبی نیز آغازشده و مردم نباید وضعیت را عادی تلقی کنند.

تساهل با کرونا، بازی با مرگ است

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز کمترین تساهل و سهل‌انگاری درزمینهٔ مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها را بازی با مرگ دانست و گفت: هرگونه رفتارهای اشتباه و سبک مردم بازی با مرگ است.

یگانه بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک از سوی مردم و شهروندان تأکید کرد و گفت: دلایل اوج‌گیری کرونا در لارستان چندوجهی است که مهم‌ترین آن هم‌جواری و هجوم مسافران از شهرهای با وضعیت قرمز است.

یکی از نگرانی‌های همیشگی درزمینهٔ افزایش مبتلایان کرونا در لارستان، مسافران خارجی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به‌ویژه امارات بود که این مهم با نظارت‌های شدید و ساماندهی و همکاری و همراهی مسئولان فرودگاه لار تا حدود زیادی کنترل‌شده و جای هیچ‌گونه نگرانی از این منظر وجود ندارد.

کد خبر 532729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha