چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

این روزها بازار اخباری که بوی بنزین می‌دهد داغ داغ است، از یک‌سو شایعه شده که قرار است سهمیه بنزین خودروهای شخصی به 100 لیتر برسد و از سوی دیگر شنیده می‌شود، سهمیه خودروهای عمومی نیز کاهش پیدا می‌کند.

شایعه کاهش سهمیه بنزین خودروهای شخصی به 100 لیتر این روزها همه‌جا شنیده می‌شود، حتی طرح افزایش نیافتن سهمیه در تابستان به این شایعه‌ها قوت بخشیده است. این در حالی است که منابع رسمی در وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از تقلیل سهمیه‌ بنزین خودروهای عمومی خبر می‌دهند. این روزها در هر دکان و بقالی‌ای که می‌روی یا صحبت از میوه و خوار‌بار و مسکن است‌ یا صحبت از بنزین و مشکلات دیگر.

بحث بنزین با انتشار اخبار مبنی‌بر کاهش سهمیه خودروهای عمومی مثل تاکسی و وانت‌بارها افزایش یافته و گفته می‌شود برای اینکه رانندگان این خودروها مازاد بنزین خود را نفروشند، سهمیه‌شان کاهش خواهد یافت.

ناصر رئیسی‌فر، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران دراین‌باره به همشهری گفت: براساس اخبار منتشرشده قرار است سهمیه ‌ خودروهای عمومی کاهش پیدا کند. اما به اعتقاد من این روش نیز نمی‌تواند مؤثر باشد.وی افزود: پیشنهاد ما این است که قیمت بنزین به‌صورت پلکانی آزاد شود تا بنزین قیمت واقعی خود را پیدا کند در آن صورت مردم نحوه مصرف خود را کنترل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در غیراین صورت مردم به روش‌های مختلف اقدام به تامین سوخت خود می‌کنند،  تاکید کرد: زمانی که قیمت‌ها واقعی شود مردم سعی می‌کنند تا از مصرف بی‌رویه جلوگیری کنند در نتیجه مصرف بی‌رویه بنزین نیز کنترل می‌شود. به گفته رئیسی‌فر دولت می‌تواند با افزایش پلکانی قیمت بنزین که از قیمت پایه 400تومان آغاز می‌شود برای همیشه مشکل بنزین را حل کند اما با روش‌های این‌چنینی همیشه مشکلات دیگری به وجود می‌آید.

کد خبر 53374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز