یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
۰ نفر

طراحی ماسک روی مخازن زباله خیابان شهید اکبری در ناحیه 5 شهرداری منطقه 6 با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از ماسک برای مقابله با کووید 19، اجرا شد. 

سطل

شهردار ناحیه 5 در توضیح بیشتر این خبر گفت: «در این طرح تلاش کردیم از رنگ‌های خاص و چشمنواز استفاده کنیم تا نظر شهروندان جلب شود و بدانند بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد و این ویروس منحوس در کمین همه است.» «فرزاد هنرور» ادامه داد: «علاوه بر فرهنگسازی، تلاش کردیم طراحی مخازن به گونه‌ای باشد که به زیباسازی کوچه‌ها و خیابان‌ها کمک کند. همچنین روی این مخازن چهره‌های خاص کارتونی طراحی شده تا به‌طور غیرمستقیم فرهنگ استفاده از ماسک را در میان شهروندان نهادینه کند.»

47 مخزن زرد ماسک‌دار این روزها مورد توجه شهروندان قرار گرفته است. «رضا امیری‌زاده» ساکن خیابان چهل و سوم یوسف‌آباد می‌گوید: «وقتی برای نخستین بار با سطل زرد مواجه شدم، ناخواسته خنده‌ام گرفت. رنگ زرد از یک سو و چهره شادی که روی مخزن نقاشی شده بود، از سوی دیگر حس خوبی القا می‌کرد. تهران بی‌رنگ قطعاً نیاز به چنین طرح‌های زیبا و رنگینی دارد.» اهالی کوچه و خیابان‌های منتهی به خیابان شهید اکبری در محدوده ناحیه 5 از این سطل‌ها استقبال کرده‌اند و خواستار اجرای این طرح در سایر محله‌های هستند.

محل کار «شیوا حسینی» در خیابان شهید اکبری است. او می‌گوید: «ساکن خیابان حافظ هستم و وقتی سطل‌های زرد ماسک‌دار را دیدم با خودم فکر کردم چه کار زیبایی است. تماشای این سطل‌ها لبخند به لب می‌نشاند و امیدوارم مدیران شهری منطقه آن را در سایر محله‌ها اجرا کنند.» «جمشید رحمانی پناه» شورایار و از اهالی قدیمی محله یوسف آباد ضمن تقدیر از شهردار ناحیه 5 بابت استفاده از مخازن زرد ماسک دار می گوید: «رنگ سبب تمدد اعصاب و شادابی و نشاط می شود.

بیماری کرونا همه مردم را دچار استرس و اضطراب کرده است و این روزها کمتر می توانند به بوستان و مراکز تفریحی بروند. بنابراین استفاده از طرح و رنگ های چشم نواز قطعا می تواند به آرامش روحی شان کمک کند.» او ادامه می دهد: «شهردار ناحیه 5 در یک اقدام جالب و ابداعی با قرار دادن مخازن زرد که رویشان ماسک طراحی شده است، از یک سو شهروندان را به استفاده از ماسک ترغیب و تشویق می کند و از سوی دیگر سبب زیباسازی محله شده است.»

کد خبر 533950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha