چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: در جلسه روز چهارشنبه هشتم خرداد هیئت وزیران که به ریاست دکتر احمدی نژاد رییس جمهور تشکیل شد لایحه جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، مفاد این لایحه در کارگروهی مرکب از وزراتخانه های صنایع ومعادن، نیرو، مسکن و شهرسازی ، سازمان حفاظت از محیط زیست ، معاونت حقوقی و امور مجلس رییس جمهور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تنظیم گردیده است.

هیات وزیران در تصمیم دیگر لایحه موافقتنامه بین کشورهای عضو دی هشت در خصوص کمک اداری در زمینه موضوعات گمرگی را مورد تصویب قرار داد.

بر اساس این لایحه، بستر قانونی جهت برقراری تجارت سالم بین اتباع جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی عضو گروه دی هشت فراهم خواهد شد.

این لایحه به منظور ارتقای سطح همکاری های چند جانبه ، از بین بردن شبکه قاچاق کالا، ارز، مواد مخدر و جلوگیری از وجوه حاصل از این اقدامات غیر قانونی مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفته است.

همچنین در ادامه این جلسه لایحه موافقتنامه دو جانبه در زمینه کمک متقابل اداری برای اجرای صحیح قانون گمرکی و مبارزه با تخلفات گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا به تصویب هیات وزیران رسید.

کد خبر 53456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز