شورای عالی دفاع لبنان پیشنهاد کرد بیروت شهر مصیبت‌زده اعلام شود و برای دو هفته در پایتخت وضعیت اضطراری اعلام کرد تا مسئولیت‌های امنیتی به مقامات ارتش سپرده شود.

Beirut

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز بر اساس بیانیه شورای عالی دفاع لبنان که به طور زنده در تلویزیون خوانده می‌شد، میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور تصمیم گرفته است ۱۰۰ میلیارد پوند لبنان را برای مصارف اضطراری از بودجه ۲۰۲۰ لبنان آزاد کند.

شورای عالی دفاع لبنان همچنین در آستانه جلسه کابینه در روز چهارشنبه ۱۵ مرداد توصیه کرده است کمیته‌ای مسئول تحقیق درباره علت انفجار شود و یافته‌هایش در طول پنج روز اعلام کند تا حداکثر مجازات برای افراد مسئول در حادثه تعیین شود.

مردم در بیروت خانه‌هایشان را برای همشهریانشان که نیاز مکانی برای گذراندن شب دارند، گشوده‌اند- آپارتمان‌های بسیاری از مردم اکنون بدون پنجره یا تقریبا ویران شده است.

از طرف دیگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شد که این انفجار «مانند حمله‌ای وحشتناک به نظر می‌رسد»

 هنگامی خبرنگاران از او سوال کردند آیا مطمئن است که حمله‌ای در کار بوده است، نه یک حادثه، گفت: «خوب، به نظر می‌رسد با توجه به انفجار این طور باشد.» او افزود که با ژنرال‌های آمریکایی ملاقات کرده است و آنها به او گفته‌اند که به نظر می‌رسد این انفجار یک حادثه نبوده است.

او گفت:‌ «به نظر آنها این حادثه یک حمله بود. ناشی از نوعی از بمب.»

ارزیابی ترامپ از علت انفجار لبنان با اطلاعاتی که از این کشور منتشر می‌شود، متناقض است. هنوز معلوم نیست گفته‌های ترامپ صرفا نظرات او است یا بر اساس رهنمودهای اطلاعاتی است.

کد خبر 537489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    لبنان شده گوشت قربانی خدا بداد مردم بزسد