مرد میانسال بعد از آنکه با معرفی خود به‌عنوان مهندس هواپیمایی از دختر جوان خواستگاری کرد، به بهانه خرید خانه دست به کلاهبرداری از وی زد.

این مرد بعد از آنکه یک چک ۲۰ میلیون تومانی از دختر جوان گرفت، چک جعلی ۵۰ میلیونی را برجای گذاشت و فرار کرد. مدتی قبل، زن جوانی به دادسرای ناحیه ۵ تهران رفت ومدعی شد مرد میانسالی پس از کلاهبرداری ۲۰ میلیون تومانی از وی، ناپدید شده است.

این زن به قاضی حمید شوکت- بازپرس شعبه ۹ - گفت: ازمدتی قبل قصد داشتم با پولی که پس انداز کرده بودم خانه‌ای بخرم، به این دلیل در بنگاه‌های غرب تهران به‌دنبال مورد مناسبی می‌گشتم.

یک روز که به یکی از بنگاه‌ها رفته بودم، با مرد میانسالی به نام ابراهیم برخورد کردم که ادعا می‌کرد مهندس هواپیمایی است که در زمینه ساخت و ساز ساختمان نیز فعالیت می‌کند.

بعد از آشنایی‌امان، چند بار دیگر این مرد را دیدم تا آنکه او چند روز بعد وقتی متوجه شد مجرد هستم از من تقاضای ازدواج کرد ولی من از او خواستم به من فرصتی بدهد تا در این باره فکر کنم.

در حالی که قرار بود به خواستگاری او جواب بدهم، او پیشنهاد دیگری را مطرح کرد و این بار در خواست کرد به‌صورت مشترک خانه‌ای بخریم تا اگر با هم ازدواج کردیم در آنجا زندگی کنیم.

از آنجا که وی با چرب زبانی اعتماد مرا بدست آورده بود، من این پیشنهاد او را پذیرفتم و به همراه یکدیگر به بانک رفتیم و من ۲۰ میلیون تومان چک رمزدار را از صندوقدار گرفته و به او دادم.

بعد از گرفتن این چک، به همراه یکدیگر برای خرید یک خانه مشترک به بنگاه رفتیم و در‌آنجا بود که او برای آنکه اعتماد مرا بیشتر جلب کند، یک چک ۵۰ میلیون تومانی از طرف هردویمان به‌عنوان پیش پرداخت به مرد بنگاه دار داد و رسید بنگاه را نیز به من داد.

از فردای آن روز، هرچه با وی تماس گرفتم او دیگر جواب نمی‌داد و من که به ماجرا مشکوک شده بودم به بنگاه رفتم و با ارائه رسید چک پیش‌پرداخت را گرفتم اما وقتی آن‌را به یکی از آشنایانم که رئیس بانک است نشان دادم متوجه شدم که چک جعلی بوده و مرد کلاهبردار پس از نقد کردن ۲۰ میلیون تومان چکی که به او داده بودم پا به فرار گذاشته است.

بازپرس پرونده، پس از شنیدن اظهارات شاکی و تحقیق از شاهدان پرونده، دستور دستگیری مرد کلاهبردار را صادر کرد. به این ترتیب گروهی از کارآگاهان به ردزنی این مرد پرداختند اما وی بدون برجای گذاشتن سرنخی متواری شده بود.

با فرار مرد کلاهبردار، بازپرس شوکت با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم، از کسانی که از مخفیگاه وی اطلاعی دارند درخواست کرد موضوع را به شعبه ۹ بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران اطلاع دهند.

کد خبر 53755

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز