مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: بر اساس آخرین ارزیابی اتاق بازرگانی ایران از فضای کسب و کار در کشور، قزوین سومین استان برتر از نظر وضعیت محیط کسب و کار است.

کسب و کار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، فرزین بهنامی‌فر با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران فضای کسب‌وکار در کشور و استان‌ها را به صورت فصلی بر روی ۷۰ شاخص اقتصادی شامل ۲۸ مؤلفه پیمایشی و ۴۲ مؤلفه آماری ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی اتاق بازرگانی ایران، قزوین بعد از استان‌های مرکزی و آذربایجان غربی دارای بهترین وضعیت محیط کسب‌وکار در بین سایر استان‌هاست.

استان قزوین با کسب عدد ۵۲.۵ در معدل شاخص‌های کسب‌وکار بهترین امتیاز خود را در ۱۴ فصلی که این ارزیابی صورت  می‌گیرد، به دست آورده است. گفته می‌شود پرسش‌نامه‌های این ارزیابی همزمان با وقوع بحران بیماری کرونا و مشکلات آن تهیه شده‌اند که ممکن است بر دقت این ارزیابی تاثیر گذاشته باشد.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قزوین چهار عامل بیشترین تاثیر منفی و نامطلوب را بر فضای کسب‌وکار استان قزوین دارند که شامل بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب‌وکار، غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تامین مالی از بانک‌ها و موانع در فرآیندهای اداری و اخذ مجوز کسب‌وکار در دستگاه‌های اجرایی هستند.

کد خبر 538667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha