راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در سطح شهر مشهد ممنوع و اقامه عزا برای سیدالشهدا(ع) تنها در اماکنی که از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز داشته باشند مجاز است.

عزاداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این‌که اعمال نظارت بر عملیاتی شدن دستورالعمل‌های بهداشتی برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است، عنوان کرد: نحوه برگزاری مراسم عزاداری براساس شرایط روند شیوع بیماری در شهرهای مختلف مشخص می‌شود.

محمد باباخانی ادامه داد: مراسم عزاداری در فضای باز با حداقل فاصله دو متر، با کمترین تجمع و حداکثر در دو ساعت انجام خواهد شد، علاوه براین استفاده از طبل و سنج نیز ممنوع شده، زنجیرزنی نیز فقط با زنجیر شخصی مجاز است و عزاداران اجازه تعویض زنجیر ندارند.

تمام عزاداران حسینی باید ماسک داشته باشند و تا انتهای مراسم باید این مهم را رعایت کنند، هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات و برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است و اقامه نماز نیز حداکثر یک ساعت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی باید باشد. افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بهتر است در مراسم عزاداری سیدالشهداء(ع) حضور پیدا نکنند و ارادت خود را در منزل نشان دهند.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: هرگونه مراسم عزاداری در اماکنی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مجوز داشته باشند برگزار خواهد شد، همچنین نذورات فقط به صورت مواد خشک و خام انجام می‌شود و اگر فردی نذر غذای کامل داشته باشد در محیط مجوزدار از معاونت بهداشتی می‌تواند اقدام به طبخ غذا، بسته بندی و توزیع بین مردم کند.

کد خبر 539235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha