مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر اراک و شهر کاراگاندا قزاقستان امضا شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در نشست مشترکی که با حضور عبدالله سهرابی استاندار استان مرکزی ایران و نورلان نیگماتولین استاندار استان کاراگاندا قزاقستان برگزار شد دو طرف با معرفی توانمندی‌ها، منابع و امکانات استان خود، تفاهم نامه خواهر خواندگی شهر اراک با شهر کاراگاندا را امضاء کردند.

همچنین تفاهم نامه‌ای دیگر مبنی بر همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی بین استان مرکزی ایران و استان کاراگاندا قزاقستان امضا شد که بر همکاری دو طرف در زمینه صنعت، انرژی، کشاورزی، گردشگری و ورزش تاکید دارد.

استان کاراگاندا که مرکز آن شهر کاراگاندا است در مرکز جمهوری قزاقستان قرار دارد و شهرکاراگاندا دارای جمعیتی حدود 140 هزار نفر است.

وسعت این استان 428000 کیلومتر مربع است و وجود واحدهای صنعتی و تولیدی گوناگون ، دارابودن منابع معدنی و ذغال سنگ و قرار گرفتن کارخانه ذوب آهن اسپات کارمت در شهر تیمر تائو با 200 هزار پرسنل و تولید روزانه 12000 تن و سالانه پنج میلیون تن فولاد ، به عنوان قطب صنعتی قزاقستان شهرت دارد.

استان مرکزی ایران قطب چهارم صنایع مادر وهمچنین با استقرار دو هزار واحد صنعتی قطب دوم صنایع کوچک کشور است و مقام نخست صادرات گل و گیاه ایران را دارا است.

کد خبر 54066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز