مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم رگبارهای تابستانه گفت: دمای هوا در نوار شمالی کشور بین ۵ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد.

دما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده برای شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه در پاره‌ای از نقاط سواحل شمالی بارش پراکنده را انتظار خواهیم داشت، تصریح کرد: از امروز تا اواخر هفته جاری طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات و شمال هرمزگان و شرق فارس افزایش ابر، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور، استان‌های ساحلی خزر و اردبیل نوسان دمایی نخواهیم داشت و از روز چهارشنبه تا جمعه دمای هوا بین ۵ تا ۸ درجه در این مناطق افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه از امروز تا پایان هفته در شرق کشور و منطقه زابل شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم بود، گفت: طی ساعات بعد از ظهر امروز سرعت باد در آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، شمال مرکزی، قم، اصفهان، جنوب سمنان، خراسان شمالی و نیمه جنوبی خراسان رضوی افزایش می‌یابد.

ضیاییان ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر و بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج و شرق دریای عمان نیز تا پایان هفته مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 541123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha