تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۲۴ میلیون و ۲۲۱ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۸۲۶ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 5 شهریور 99

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از ۴ تا ۵ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۲۱ نفر از آنها بستری شدند. دکتر سیماسادات لاری گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۵ هزار و ۶۰۶ نفر رسید. وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۲۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: تاکنون ۳۱۴ هزار و ۸۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری گفت: ۳۸۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی ادامه داد: تاکنون ۳ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۸۰۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران در توضیح وضعیت استان‌های در شرایط قرمز بیماری گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری درباره استان‌های در وضعیت هشدار نیز گفت: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • عبور مبتلایان روزانه از ۱۵۰۰ نفر در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: امروز در مجموع از ۶.۵ میلیون تست عبور کردیم. بیش از ۱۵۰۰ مبتلای جدید داریم. کاهش تعداد مبتلایان جدید مهمترین هدفمان است. به گزارش تسنیم، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توییتر خود نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ هزار و ۲۳۱ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۱۵۰۲ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و ۲۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع ۶ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۶۴۰ تست گرفته شده که ۲۶۱۱۹۴ نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۶۱۶۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: امروز در مجموع از ۶.۵ میلیون تست عبور کردیم. بیش از ۱۵۰۰ مبتلای جدید داریم. کاهش تعداد مبتلایان جدید مهمترین هدفمان است. برای کمک به رسیدن به این هدف باید مقررات را رعایت کرد. در نهایت ویروس شکست خواهد خورد.

منبع: ایرنا

کد خبر 544068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha