مجموع نظرات: ۱۴
سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

محافظ‌ شیلد صورت یک وسیله محافظت شخصی که صورتی طلق پلاستیکی شفاف معمولا تمام جلوی صورت را می‌پوشاند، در دوران شیوع کرونا برای جلوگیری از انتقال ویروس استفاده شده است.

face shield

یک پرسش رایج درباره این محافظ‌های صورت این است که آیا می‌توان آنها را به جای ماسک صورت برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به کار برد یا نه.

کارشناسان استفاده از این طلق‌های شفاف را به جای ماسک توصیه نمی‌کنند، چرا که هنوز پژوهش کافی درباره تاثیربخشی آنها در جلوگیری  از انتشار ویروس از طریق قطرک‌های تنفسی از فرد دارای عفونت به دیگران انجام نشده است.

با این وجود، افرادی که می‌خواهند بیشتر از خودشان محافظت کنند، ممکن است علاوه بر ماسک از محافظ صورت هم استفاده کنند.

محافظت‌های صورت این سودمندی اضافی را دارند که از چشم‌ها هم محافظت می‌کنند و به عنوان یک مانع فیزیکی از مانع دست زدن به صورت هم می‌شوند.

با این وجود، پژوهش‌های انجام شده تا به حال نشان می‌دهند که بهترین محفاظ‌های صورت برای جلوگیری از انتشار ویروس محافظ‌هایی هستند که دو طرف صورت و پایین صورت را به طور کامل می‌پوشانند. زدن این محافظ‌ها به صورت باعث می‌شود فضای کمتری برای خروج قطرک‌هایی که هنگام عطسه کردن، سرفه کردن یا حرف زدن از دهان خارج می‌شوند، باقی بماند.

اگر از این محافظ‌های صورت چندبارمصرف علاوه بر ماسک استفاده می‌کنند، مهم است که پس از هر بار استفاده آنها را تمیز کنید.

همچنین باید پیش و پس از استفاده از محافظ صورت دست‌هایتان را بشویید و از دست زدن به صورت هنگام برداشتن آنها خودداری کنید.

کد خبر 545422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha