گروه حوادث: سارقان بدشانس که هنگام سرقت از یک صرافی در تهران با گاوصندوق خالی مواجه شده بودند از شدت عصبانیت به جان مالک صرافی و شاگردش افتادند ولی زمانی که قصد فرار داشتند از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش همشهری ساعت 11 روز پنجشنبه سیزدهم مهرماه دو برادر جوان که مسلح به سلاح کمری بودند وارد یک صرافی در خیابان استاد نجات اللهی شدند و با تهدید صاحب مغازه از او خواستند در گاوصندوق را باز کند.

مالک مغازه که در روزهای پایانی هفته همه پول های گاوصندوق را به بانک منتقل کرده بود وقتی لوله سلاح مردان مسلح را مقابل صورت خود دید بلافاصله به طرف گاوصندوق رفت و در آن را بازکرد.

سارقان مسلح که از چند روز پیش این مغازه را زیر نظر داشتند و احتمال می دادند پول زیادی در گاوصندوق وجود داشته باشد وقتی دیدند گاوصندوق خالی است  به شدت عصبانی شدند و به طرف شاگرد صرافی اقدام به تیراندازی کردند ولی گلوله ای شلیک نشد و دو برادر مسلح با مجروح کردن مالک صرافی و شاگرد او از مغازه خارج شده و پا به فرار گذاشتند.

مردم و دیگر مغازه داران محل که با شنیدن فریاد های مالک صرافی از ماجرای سرقت مسلحانه با خبر شده بودند وقتی دو جوان مسلح را در حال فرار دیدند شروع به تعقیب آنها کردند و این در حالی بود که ماموران ویژه دژبان ناجا نیز در حال گشت‌زنی در همان منطقه بودند.

ماموران با دیدن سارقان و مردمی که  در تعقیب آنان بودند وارد عمل شده و پس از سد کردن راه دو جوان مسلح آنها را دستگیر و در بازرسی بدنی از آنان دو قبضه سلاح کلت کمری به همراه 18 فشنگ، ماده بیهوشی اتر و یک جلد شناسنامه جعلی کشف کردند.

با انتقال دو جوان مسلح به کلانتری 107 فلسطین بازجویی ‌های پلیسی از آنها آغاز و مشخص شد این دو برادر مدتی پیش برای پیدا  کردن کار به تهران آمده بودند ولی وقتی موفق به پیدا کردن کار دلخواه خود نشدند تصمیم به سرقت مسلحانه از صرافی گرفتند.

برادر بزرگتر که کیوان نام دارد به ماموران گفت: وقتی پس از چند هفته جست و جو برای پیدا کردن کار هیچ نتیجه ای به دست نیاوردیم به خاطر مشکلات مالی تصمیم به  سرقت مسلحانه گرفتیم و اوایل فرودین ماه برای تهیه اسلحه به یکی از شهرهای عراق رفتیم.


وی ادامه داد: پس از بازگشت به تهران شروع به بررسی محل هایی کردیم که برای سرقت مناسب بودند و در این میان تصمیم گرفتیم به صرافی ها دستبرد بزنیم.  یک هفته پیش بود که صرافی مورد نظرمان در خیابان استاد نجات اللهی را شناسایی کردیم و آنجا را زیر نظر گرفتیم.

 ما می خواستیم بهترین ساعت برای سرقت را انتخاب کنیم و به همین خاطر هفت روز از صبح تا غروب مغازه را زیر نظر داشتیم تا اینکه تصمیم گرفتیم پنج شنبه دست به سرقت بزنیم. وی افزود: ساعت حدود 11 بود که وارد مغازه شدیم و برای اینکه شناسایی نشویم من عینک آفتابی به چشم داشتم و برادرم نیز از ماسک استفاده کرد.

ما قصد کشتن کسی را نداشتیم اما وقتی با گاوصندوق خالی مواجه شدیم به شدت عصبانی شده و به مالک مغازه و شاگردش حمله‌‌ور شدیم. پس از آن هم برای اینکه دستگیر نشویم از مغازه خارج و پا به  فرار گذاشتیم.

پس از اعترافات سارقان ، ماموران در بررسی سوابق آنها دریافتند که برادر بزرگتر پیش از این نیز به اتهام حمل سلاح گرم دستگیر و روانه زندان شده بود.

با به دست آمدن این اطلاعات بازپرس پرونده دستور بازداشت متهمان را صادر کرد و آنها برای انجام تحقیقات بیشتر روانه بازداشتگاه شدند.

کد خبر 5462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز