گروه حوادث: عصر ۲۱ اردیبهشت زمانی که مرد کارخانه‌داری از محل کارش در شمال تهران خارج شد تا سوار بر خودرو خود به خانه برود، ناگهان مورد حمله ۳ مرد ناشناس قرار گرفت که با نقاب صورتشان را پوشانده بودند.

مردان نقابدار پس از تهدید مرد سالخورده، او را سوار خودرواش کردند و پس از بستن دست‌ها و دهانش، وی را به زیر صندلی انداختند و به باغی متروکه در اطراف شهرستان کرج انتقال دادند.

چند ساعت بعد، در حالی که هیچ‌کس از ماجرای این آدم‌ربایی مطلع نشده بود، گروگانگیران با خانواده مرد کارخانه‌دار تماس گرفته و آنها را تهدید کردند که اگر برای آزادی وی ۳۰۰ میلیون تومان پول نقد نپردازند دیگر او را نخواهند دید.

به‌دنبال این تماس، خانواده مرد سالخورده ماجرا را به پلیس اطلاع دادند و به این ترتیب گروهی از کارآگاهان اداره ۱۱ پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای شناسایی آدم‌ربایان و رهایی گروگان سالخورده را آغاز کردند.

در حالی که تماس‌های آدم‌ربایان با خانواده پیرمرد ربوده شده ادامه داشت، کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی دریافتند تمامی تماس‌ها از غرب و جنوب غرب پایتخت صورت می‌گیرند و متهمان با اطلاعاتی که از وضعیت مالی مرد ربوده شده دارند، سعی می‌کنند هر طوری شده خانواده او را مجبور به پرداخت مبلغ درخواستی کنند.

با این اطلاعات از آنجا که احتمال می‌رفت آدم‌ربایان از قبل با پیرمرد ربوده شده آشنایی داشته‌اند، بررسی‌ها برای یافتن ردی از آنها ادامه یافت تا اینکه ۴۸ ساعت پس از ماجرای آدم‌ربایی، ماموران متوجه شدند مرد سالخورده از دام متهمان گریخته و به خانه برگشته است.

وی که با زیرکی توانسته بود در نیمه‌های شب و درست زمانی که آدم‌ربایان در خواب بودند از باغ متروکه ‌گریخته و خود را به خانه برساند، در مسیر تحقیقات به کارآگاهان گفت: پس از آنکه مردان نقابدار مرا ربودند، به باغ‌ متروکه‌ای بردند و در آنجا زندانی‌ام کردند.

در این مدت آنها هر وقت نزد من می‌آمدند، نقاب به‌صورت داشتند و به همین خاطر حدس زدم که آنها افرادی آشنا هستند که می‌ترسند آنها را شناسایی کنم.

بنابراین همه حواسم را روی صدای آنها متمرکز کردم و آنجا بود که صدای یکی از آنها را که از کارمندان سابقم بود، شناسایی کردم.

پس از این ماجرا به انتظار فرصتی برای فرار از دست آنها نشستم تا اینکه ساعاتی بعد در حالی که خودم را به خواب زده بودم، متوجه شدم آنها نیز در خواب هستند و در آن زمان بود که از اتاقک خارج شده و پا به فرار گذاشتم. 

پس از اظهارات پیرمرد کارخانه‌دار، تحقیقات پلیس برای دستگیری کارمند تبهکار آغاز شد و ماموران با مراجعه به خانه او متوجه شدند وی از هنگام وقوع ماجرا ناپدید شده و به خانه برنگشته است.

با این اطلاعات جست‌وجو‌های پلیسی ادامه یافت و در حالی که هیچ‌کس از مرد تحت تعقیب خبری نداشت ماموران در تحقیقات تخصصی موفق شدند مخفیگاه این مرد و همدستانش را در غرب تهران ردزنی کنند وعصر چهارشنبه گذشته در یک عملیات ضربتی هر ۳ متهم را دستگیر کنند.

آدم‌ربایان که تصور نمی‌کردند با فرار گروگان سالخورده، پلیس همچنان در تعقیب آنها باشد، پس از انتقال به اداره آگاهی به گروگانگیری ۳۰۰ میلیون تومانی اعتراف کردند و پرده از نقشه این آدم‌ربایی برداشتند.

در این میان کارمند جوان که طراح اصلی این نقشه بود به ماموران گفت: چون می‌دانستم مرد سالخورده وضعیت مالی خوبی دارد، نقشه ربودن وی را طراحی کردم و با همدستی ۲ نفر از دوستانم تصمیم گرفتیم آن را اجرا کنیم اما هرگز تصور نمی‌کردیم وی شبانه از اسارت ما فرار کند و به خانه برگردد.

بنابراین گزارش متهمان هم اکنون با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 54794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز