رئیس دادگستری شیروان در حاشیه بازدید از یک واحد تولید قارچ از تلاش و اهتمام جدی دستگاه قضایی برای رفع مشکلات این واحد تولیدی از طریق مکاتبه و مذاکره با بانک عامل و تأمین اجتماعی تا رسیدن به نتیجه مطلوب خبر داد.

قارچ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، امید میلانلویی در بازدید از یک واحد تولیدکننده قارچ در شیروان با اشاره به ظرفیت تولید روزانه این واحد تولیدی اظهار کرد: این تولیدکننده قارچ در شیروان مدتی است با مشکلاتی در حوزه‌های مختلف از جمله در بازپرداخت تسهیلات بانکی مواجه است بطوریکه در خصوص مطالبات بانک عامل از این واحد تولیدی پرونده به اجرای احکام ثبت ارسال و روند تولیدات نیز با اختلال جدی مواجه شده است.

وی با اشاره به روند پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی بدهکار با شرایط مشابه در استان از بانک‌ها خواست با استمهال بدهی‌ها و به‌کارگیری دیگر راهکارهای مناسب از جمله ارائه تسهیلات لازم، فضای کسب و کار و اشتغال را بهبود بخشیده و تولید کنندگان را یاری کنند. همانگونه که ریاست قوه قضائیه بارها مطرح و تأکید کرده‌اند هیچ واحد تولیدی نباید صرفاً به علت بدهی تعطیل شود؛ لذا تلاش می‌کنیم تا هم چرخ تولید بچرخد و واحد تولیدی سرپا بماند و تعطیل نشود و هم مطالبات بستانکاران پرداخت شود و از طرفی معتقدیم این امر با وجود مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد عملاً امکان‌پذیر است.

میلانلویی این واحد تولیدکننده قارچ را در ردیف واحدهای نیمه‌فعال در شهرستان شیروان توصیف و با اشاره به این‌که کاهش نقدینگی و حذف یارانه دولتی تخصیص‌یافته برای حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران باوجود بازار متناسب فروش محصولات، به نحو قابل‌توجهی منجر به تعدیل نیروی کار این واحد تولیدی و درنتیجه کاهش ظرفیت و توان تولیدشده است؛ گفت: متأسفانه واحد تولیدی یادشده در حال حاضر منحصراً با ۳۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت است.

رئیس دادگستری شیروان از پیگیری مشکلات این واحد تولیدی از طریق مکاتبه و مذاکره با بانک عامل و تأمین اجتماعی تا حصول نتیجه مطلوب خبر داد و ابراز امیدواری کرد با رفع مشکلات ظرفیت تولید افزایش یابد و نیروی کار تعدیل‌شده دوباره به کار بازگردند.

کد خبر 550430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha