دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه ورزشی: ترکیه با به‌ثمر رساندن ۳ گل در ۱۵ دقیقه، تازه‌ترین شگفتی یورو ۲۰۰۸ را رقم زد.

شاگردان فاتح تریم، در حالی‌که تا دقیقه ۷۵ با گل‌های یان کولر و پلازیل، بازیکنان جمهوری چک، بازنده میدان بودند، ناگهان با گلزنی آردا توران جانی تازه گرفتند.

اشتباهات پیاپی پیتر چک دروازه‌بان چک، و ۲ گل تمام کننده نیهات قهوه‌چی ظرف ۴ دقیقه، پایان رویایی ۳ بر ۲ را برای ترکیه ثبت کرد تا این تیم به همراه پرتغال به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند.

رویترز از قول تریم که با این پیروزی باورنکردنی سر از پا نمی‌شناخت، می‌نویسد: «به تیمم به خاطر عملکرد فوق‌العاده‌شان تبریک می‌گویم. عشق و تبریک خودم را به ترکیه می‌فرستم، حالا می‌توانند بیرون بروند و در خیابان‌ها جشن بگیرند. بازیکنان من هم جشن خواهند گرفت. آنها سزاوار این هستند. این پیروزی از یاد نخواهد رفت. ما بار بزرگی را از دوشمان برداشتیم. بعضی از بازیکنان ما مصدوم شده بودند که انتظارش را نداشتیم و باید با آن کنار می‌آمدیم. حالا ما در یک چهارم‌نهایی هستیم و امیدواریم همه چیز بهتر هم بشود.»

نیهات، قهرمان ترکیه در این بازی، گفت: «تا زمانی که ۲ بر صفر عقب افتادیم خوب بازی نکردیم اما تسلیم نشدیم. گل اول کلید کار و نقطه عطف بود. پس از آن توانستم از اشتباه دروازه‌بان آنها نهایت استفاده را بکنم و گل دوم و بعد سوم را بزنم.»

شکست چک به طور قطع بیش از همه برای کولر ۳۵ ساله و کارل بروکنر سرمربی تیم، که آخرین حضور خود در تیم‌ملی را تجربه می‌کردند، ناراحت‌کننده بود. بروکنر که در بهت فرورفته بود، نمی‌توانست شکست ناباورانه تیمش را بپذیرد.

وی که در آستانه بازنشستگی قراردارد در این باره گفت: «شکست در چنین دیداری باورنکردنی است، حتی به فاصله ۴ دقیقه مانده به پایان بازی بازهم ما ۲ بر یک برنده بودیم. دریافت ۲ گل ظرف ۴ دقیقه غیرقابل باور است. ما روی گل‌های دوم و سوم اشتباه کردیم و خوب دفاع نکردیم.»

پیتر چک نیز که مقصر اصلی در شکست تیمش بود گفت که این نتیجه فصل بد او را خلاصه کرد.

وی که در چلسی نیز اشتباهات بد و سرنوشت‌سازی را مرتکب شده بود در این باره گفت: «می‌دانم که اشتباهم روی گل دوم دلیل حذف ما است، این اتفاق کل فصلم را برایم خلاصه کرد.»

دروازه‌بان ۲۶ ساله همچنین گفت که قصد خداحافظی از تیم‌ملی را ندارد: «مسلماً تصمیم دارم به بازی برای تیم‌ملی ادامه دهم. در سنی نیستم که به بازنشستگی فکر کنم. هنوز انگیزه زیادی دارم.»

در دیگر بازی گروه A، سوئیس میزبان یورو ۲۰۰۸ در آخرین بازی به مربیگری کوبی کوهن به اولین برد خود در تاریخ جام‌ملت‌های اروپا دست یافت. این تیم مقابل پرتغال که صعود آن از گروه A قطعی شده، با ۲ گل هاکان یاکین به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت تا خداحافظی آبرومندانه‌ای از یورو داشته باشد.

کد خبر 55142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز