نخست‌وزیر انگلیس گفت که کشورش فراتر از تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران به مرحله اجرا درخواهد آورد.

به گزارش آسوشیتدپرس، گوردون براون در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهوری آمریکا اظهارداشت: لندن دارایی‌های بانک ملی ایران در این کشور را بلوکه خواهد کرد تا بدین‌وسیله از فعالیت‌های هسته‌ای تهران جلوگیری کند.

وی همچنین ادعا کرد که تلاش‌های بریتانیا برای تحریم بخش نفت و گاز ایران وارد مرحله جدیدی خواهد شد و لندن از هیچ اقدامی که برای مقابله با فعالیت‌های هسته‌ای ایران لازم باشد، فروگذار نخواهد کرد.

در قطعنامه 1803 شورای امنیت علیه تهران تأکید شده است که فعالیت‌ بانک‌های ملی و صادرات ایران به اتهام همکاری در برنامه هسته‌ای و تولید موشک‌های بالستیک باید تحت‌نظر دقیق قرار گیرد، اما ادعای براون مبنی بر مسدود کردن دارائی‌های این بانک به معنای فراتر عمل کردن از قطعنامه‌های شورای امنیت است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از استفان هادلی،‌ مشاور امنیت ملی کاخ سفید گزارش داد: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته در نشست خود در لوکزامبورگ در بیانیه‌ای بر لزوم اعمال تحریم‌های جدیدعلیه تهران تأکید کردند.

در همین حال، گرگوری شولتی، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پکن مدعی شد زمانی‌که قدرت‌های جهانی در تلاشند فعالیت‌های هسته‌ای ایران را متوقف کنند، روابط تجاری چین و ایران نباید در سطوح کنونی ادامه یابد.

کد خبر 55203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز