مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران همراه با رعد و برق در ۷ استان کشور طی امروز دوشنبه ۷ مهر خبر داد.

رگبار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: امروز دوشنبه ۷ مهر در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و برخی مناطق تهران به ویژه شرق آن رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در اردبیل و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا در دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و سمنان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌های مرکزی کرمان، غرب و جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال و جنوب شرق فارس و شمال هرمزگان رشد ابر و طی ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید انتظار می‌رود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات غرب و جنوب غرب کشور و طی روز چهارشنبه در ارتفاعات کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه نیز بارندگی در شمال غرب کشور متمرکز خواهد بود.

ضیاییان با بیان اینکه امروز و فردا دمای هوا در بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد، اظهارکرد: بیشترین مقدار کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در شمال شرق، شرق، مرکز کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز از جمله استان تهران رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طی امروز وزش باد در سواحل دریای خزر شدت یافته و دریای خزر مواج است، اظهار کرد: طی این روز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین و استان‌های اصفهان، قم و نیمه شرقی کشور و روز سه‌شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با کاهش دما و گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه نیز کمی ابری در بعضی ساعات نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 552950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha