اولین مخزن آب اضطراری شهرداری منطقه ۱۳ تهران به صورت دفنی برای زمان زلزله در بزرگراه شهید دوران نصب و در مواقع اضطراری به بهره‌برداری می‌رسد.

مخزن آب اضطراري

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران به خطرپذیری بالا شهر تهران در خصوص رخداد زلزله و وجود بافت فرسوده در تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری منطقه ۱۳ و سازمان آب، برای احداث مخزن آب اضطراری، عملیات نصب و تعبیه این مخزن ۱۰۰ هزار لیتری در بزرگراه شهید دوران به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: عملکرد این مخزن به گونه‌ای است که به محض اینکه زلزله بیاید، ورودی و خروجی مخزن بسته می‌شود و از ۳ تا ۵ روز، آب تازه‌ای برای شرب خواهیم داشت.

شهردار منطقه ۱۳ تهران ادامه داد: این مخزن مجهز به شیر برق است و می‌توان آب را در شرایط اضطراری به صورت گالنی بین شهروندان توزیع کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مخزن آب اضطراری، اولین مخزن در منطقه ۱۳ است که  مختص ناحیه چهار در بزرگراه شهید دوران جنب CNG تعبیه شد که برای تامین نیاز فوری آب در بخش شرب، با هماهنگی سازمان آب، نواحی دیگر نیز به این مخازن تجهیز می‌شود.

شهردار منطقه ۱۳ تهران تاکید کرد: طرح آبرسانی اضطراری برای حفظ صیانت شهروندان و محافظت شهر از طریق نیازهای فوری آب در بخش شرب و خاموش کردن آتش با رویکرد محله‌محور ضروری است.

کد خبر 556478
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha