رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بر استفاده دانش‌آموزان از شبکه شاد تاکید کرد و گفت: افراد هر زمانی که حسابی با نام چالش «مومو» در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کردند، به آن پاسخ ندهند.

محمدپور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ علی محمدپور  با اشاره به رشد کاربران استفاده‌کننده از فضای مجازی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، ورود به بستر شبکه‌های اجتماعی افرایش یافته که نیازمند توجه هر چه بیشتر در راستای ایمن ماندن از تهدیدات پیش رو است. از والدین خواستاریم همانگونه که در فضای حقیقی فرزندانشان را همراهی می‌کنند، در فضای مجازی هم همراهی‌ها پررنگ باشد. والدین باید در بازی‌های یارانه‌ای و کامپیوتری فرزند را همراهی کرده تا از شرایط نرم افزار مطلع شوند. همچنین از والدین خواستاریم از ابزارهای کنترلی در فضای مجازی نهایت استفاده را داشته باشند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی خواستار استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی برای ارتباط فرزندان شد و افزود: استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی نیازمند استفاده از فیلترشکن بوده که این امر خود تهدیداتی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به چالش «مومو» در فضای مجازی بیان کرد: شهروندان به هیچ عنوان نگران مومو نباشند چراکه در امان ماندن از این چالش تنها رعایت برخی از مسائل را می‌طلبد. چالش مومو تماس تصویری یا صوتی بوده که از واتس‌اپ با کاربران صورت می‌گیرد و نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی شهروندان به‌ویژه والدین است. از شهروندان خواستاریم هر زمانی که اکانتی با عنوان مومو می‌آید، به آن پاسخ ندهند. والدین مراقبت کنند فرزندان در آموزش‌های آنلاین از شاد که مربوط به دانش‌آموزان است، استفاده کنند.

کد خبر 559037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha