گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری در آغاز سال چهارم فعالیت دولت نهم تاکید کرد: موضوع تغییر وزرا و مسئولان باید در کشور عادی شود

محمود احمدی‌نژاد که یکشنبه‌شب در سومین سالگرد سوم تیربا واحد مرکزی خبر گفت‌وگو می‌کرد، به این موضوع اشاره کرد.

احمدی‌نژاد در این گفت‌وگو در مورد تغییر وزرا اظهار داشت: به‌نظر من این برای دولت یک حسن است، من عهدی با مردم بستم که همکارانم را انتخاب می‌کنم و اگر در هر مقطعی به هر دلیلی به این نتیجه رسیدم که ادامه کار ممکن نیست یا حضور این دوستان در این تیم پاسخگوی نیازها و تامین‌کننده مسئولیت‌ها نیست، دلیلی ندارد که ما ادامه دهیم. 

وی در برابر این تحلیل که برخی معتقدند رئیس‌جمهوری در مورد تغییر وزرا شخصا تصمیم‌گیری می‌کند و دایره مشورت و اطلاع‌رسانی در این زمینه محدود است و مثلا سخنگوی دولت از تغییرات اطلاعی نداشت، تاکید کرد: نهایتا در مورد تغییرات خودم تصمیم می‌گیرم و باید همین‌طور باشد؛

‌البته در این زمینه ما مشورت‌های لازم را انجام می‌دهیم، در مورد برخی از دوستان که کنار رفتند، حداقل 6ماه بررسی کردم، در مواردی با خود این دوستان 2ماه یا حتی 4ماه گفت‌وگو کردم که این مشکلات و نیازها در جامعه هست و باید برطرف شود و باید راهی پیدا کنیم و این‌طور که هست نمی‌شود.

اهل گله نیستم

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر گله و تشکر از منتقدین و مخالفین خود هم اظهار داشت: من اهل گله نیستم و خیلی کم این مسائل را می‌گویم، این شیوه من نیست مگر این‌که جایی دیده باشم که حقوق مردم در حال تضعیف شدن است و باید حرفی بزنم که برخی از کارها متوقف شود یا زمینه‌ای فراهم شود که دولت بتواند کاری را برای مردم انجام دهد.  احمدی‌نژاد همچنین قرار است پیش از ظهر امروز در مراسمی از زنان نخبه کشور تقدیر کند. 

براساس گزارش‌ دیگری، رئیس‌جمهوری عصر امروز در دومین همایش بازشناسی پدیده سوم تیر که قرار است در وزارت کشور برگزار شود، شرکت می‌کند. 

وی صبح امروز در افتتاحیه همایش مسئولان قضائی کشور که در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود نیز شرکت می‌کند.

8 تا خوب، 2 تا بد

احمدی‌نژاد  درباره تغییر برخی مدیران دولتی استان‌ها در دور دوم سفرهای استانی هم گفت: ‌‌در دور دوم سفرهای استانی تاکنون به 10 استان رفته‌ایم و غیراز یکی دو جایی که راضی نیستم و ضعیف عمل کردند، بقیه در مجموع به‌صورت نسبی کارهای خود را خوب انجام داده‌اند.

وی در مورد این دو استان ضعیف نیز گفت:‌ یک بخش این است که کارها را خوب جمع نکرده و سازمان ندادند و در واقع در مورد کارها در استان پیگیری جدی نشده است و یک جای دیگر نیز مربوط به نحوه ارتباط با مردم است که مخدوش بود.

کد خبر 55942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز