سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: ماراتن ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۹۷۸ شرکت‌کننده از صبح پنجشنبه ۶ تیر، همزمان در ۳۸۶ شهرستان کشور و ۱۸ حوزه خارج از کشور آغاز می‌شود.

کنکور امسال با رقابت ۳۱۷ هزار و ۹۰۵ داوطلب گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از صبح پنجشنبه، شروع می‌شود.

 آزمون گروه هنر نیز عصر پنجشنبه برگزار خواهد شد.آزمون گروه‌های علوم تجربی و زبان‌های خارجی، به‌ترتیب صبح و عصر جمعه ۷ تیر ماه و آزمون گروه علوم انسانی صبح شنبه ۸ تیرماه برگزار می‌شود.

حسین توکلی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با همشهری تدابیر امنیتی برای سلامت کنکور ۸۷ را تشریح کرده‌است.

  • برای افزایش امنیت کنکور چه اقداماتی انجام شده است؟

تمهیدات ویژه برای برقراری امنیت در کنکور امسال اندیشیده شده است. قرنطینه سؤالات نسبت به سال‌های قبل  تغییر کرده  است. به‌طور مثال برای حفظ امنیت، بخشی از سؤالات و پاسخنامه‌ها   از طریق هواپیما به حوزه‌ها فرستاده می‌شود.

همچنین برخی حوزه‌ها جایگزین حوزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شده  و حوزه‌های بی‌کیفیت نیز حذف شده‌اند. زمان نگهداری پاسخنامه‌ها و سؤالات در حوزه‌ها نیز به کمترین زمان ممکن تقلیل یافته است.

  • درباره نرم افزار تخلف یاب توضیح دهید.

حوزه‌های آزمون امسال به نرم افزار تخلف یاب مجهزند. به داوطلبان توصیه می‌شود حواسشان به پاسخنامه خودشان باشد. درصورتی که داوطلبی پاسخنامه داوطلب دیگری را نگاه کند، متضرر می‌شود.

نرم افزار تخلف یاب در تمام حوزه‌ها این موضوع را کنترل می‌کند. داوطلبان پاسخنامه را طوری قرار دهند که کسی بر پاسخنامه آنها تسلط نداشته باشد.

  • همراه داشتن موبایل نیز تخلف است؟

بله، به همین دلیل در حوزه‌ها ۲ دستگاه موبایل یاب مستقر شده است. یکی از این دستگاه‌ها، موبایل‌ها را کور می‌کند. یک دستگاه هم موبایل‌ها را شناسایی می‌کند.

این دستگاه‌ها فرکانس موبایل را حتی درصورت خاموش بودن شناسایی می‌کنند. اگر داوطلب موبایل خاموش در آزمون همراه داشته باشد، یک سال از شرکت در کنکور محروم می‌شود. البته درصورت روشن بودن موبایل، داوطلب از یک تا ۱۰ سال از شرکت در کنکور محروم خواهد شد.

  • چه پیشنهادی برای پاسخگویی به سؤالات دارید؟

داوطلبان موقع پاسخگویی به تست‌ها به زمان هر درس توجه داشته باشند. سؤال‌ها را به‌ترتیب هر درس پاسخ دهند تا از زمان، نهایت استفاده را ببرند و با کمبود وقت مواجه نشوند.

همچنین زمان پاسخ دادن به یک سؤال، فقط به همان سؤال فکر کنند.  بعد از پاسخگویی به هر 10 سؤال، حتما شماره سؤالات را چک کنند تا در پاسخنامه جابه جا نشده باشند. در هر درس، ابتدا سؤالات ساده و سؤالاتی را که مطمئن هستند پاسخ دهند.

داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سؤال در نظر می‌گیرد به وسیله مداد نرم پررنگ پر کند و برای آگاهی از طرز پر کردن محل مخصوص هر جواب به نمونه پاسخنامه مندرج در صفحه ۳ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون توجه کرده و از نوشتن هر علامت و اثری بر پاسخنامه خودداری کنند.

  • ‌ترین‌های کنکور امسال؟

پسر ۱۳ ساله و مرد ۸۲ ساله، لقب جوان‌ترین و مسن‌ترین داوطلبان کنکور امسال دانشگاه‌ها را به‌خود اختصاص داده‌اند.

این ۲ داوطلب به‌ترتیب در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجی در کنکور امسال با سایر داوطلبان برای ورود به دانشگاه رقابت خواهند کرد. 

یک زن متولد سال ۱۳۱۲ نیز، عنوان پیرترین زن شرکت‌کننده در کنکور امسال را به‌خود اختصاص داده بوده که در گروه آزمایشی علوم انسانی ثبت‌نام کرده است. همچنین جوان‌ترین داوطلب زن کنکور امسال متولد ۱۳۷۳ و در گروه آزمایشی فنی و ریاضی ثبت نام کرده است.

  • توصیه آخر؟

‌حتما شماره داوطلبی خود را حفظ و نگهداری کنند، زیرا اقدامات بعدی مانند دریافت نتایج اولیه و انتخاب رشته، براساس شماره داوطلبی صورت می‌گیرد.

کد خبر 56029

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز