تقریبا ناممکن است که دانلد ترامپ آرای الکترال ایالت فلوریدا را از آن خود نکند و در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ با رسیدن به مرز ۲۷۰ الکترال کالج، دوباره در کاخ سفید ماندگار شود.

هواداران ترامپ در انتخابات 2020

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، رئیس جمهوری آمریکا در حالی به آرای الکترال فلوریدا نیاز دارد که آخرین نظرسنجی‌ها از پیشتازی اندک جو بایدن در این ایالت حکایت می‌کند. ترامپ روز پنجشنبه برای سومین بار در یک ماه اخیر در فلوریدا گردهمایی تبلیغاتی برگزار کرد و قرار است پیش از انتخابات روز سه‌شنبه بار دیگر راهی فلوریدا شود. همین نکته می‌تواند اهمیت یک ایالت کلیدی را برای نامزد جمهوریخواه گوشزد کند.

ترامپ پنجشنبه گذشته به شهرستان هیلزبرو رفت؛ جایی که در انتخابات ۲۰۱۶ با ۴۱۰۰۰ رای کمتر به هیلاری کلینتن باخته بود. هر چند در نهایت تمام ۲۹ رای الکترال فلوریدا را از آن خود کرد. او ۴۹ درصد آرای مردم را به دست آورد که حدود ۱.۲ درصد از آرای خانم کلینتن بیشتر بود. خانواده ترامپ خانه خود را سال گذشته از نیویورک دموکرات‌نشین به فلوریدا منتقل کردند و قرار است ملانیا ترامپ با همراهی نامزد جمهوریخواه روز سه‌شنبه در پالم بیچ رای بدهد.

حتی اگر ترامپ آرای فلوریدا را به دست آورد و در ایالت‌های پیروز جنوب و جنوب‌غرب دوباره از رقیب پیش بیفتد، باز هم برای رسیدن به ۲۷۰ رای الکترال چیزهایی کم دارد. او تلاش خود را روی پنسیلوانیا متمرکز کرده و پس از سه همایش در هفته گذشته، روز شنبه هم در چهار منطقه این ایالت کلیدی همایش‌های بزرگ تبلیغاتی برگزار کرد تا بلکه فاصله خود را با بایدن کم کند و به بردن آرای الکترال پنسیلوانیا امیدوارتر شود.

فلوریدا و پنسیلوانیا تنها در شرایطی می‌توانند کار ترامپ را برای رسیدن دوباره به کاخ سفید آسان کنند که او بتواند پیروزی‌های انتخابات سال ۲۰۱۶ در دیگر ایالت‌ها تکرار کند. اوهایو و آیوا ایالت‌های کلیدی برای اردوگاه انتخاباتی جمهوریخواهان هستند و لغزیدن ترامپ در هر کدام از این دو ایالت، کار او را برای پیروزی سخت می‌کند. کار به جایی رسیده که او روی آرای الکترال ایالت‌های مین و نبراسکا هم حساب باز کرده است.

از نظر منطق سیاسی، یک رئیس جمهوری مستقر شاید بتواند در ایالت‌هایی برنده شود که در انتخابات پیشین بازنده بوده است و برعکس. حالا شاید همین منطق در سه ایالت مینه‌سوتا، نوادا و نیوهمپشایر به کمک ترامپ بیاید و او بتواند باختن به کلینتن را در انتخابات ۲۰۱۶ با بردن بایدن در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ جبران کند.

کد خبر 561735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha