گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفی و حذف افراد بعد از 30سال عمر جمهوری اسلامی مفید حال امروز کشور نیست،

گفت: بنده با مطالبی که در مخالفت با احزاب مطرح می‌شود و کار حزبی را ناسازگار با روح و اهداف انقلاب اسلامی می‌داند به جد مخالفم و معتقدم آنها سفسطه می‌بافند.

علی لاریجانی که روز پنجشنبه گذشته در آیین گشایش هشتمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین با عنوان «نوآوری و شکوفایی و پیشرفت» در مجتمع امام‌خمینی سخن می‌گفت و فارس خبر آن را منتشر  کرد، با تأکید بر غیرقابل‌قبول بودن و نامفهوم بودن دلایل مخالفان تشکیلات سیاسی در کشور از آنها سؤال کرد: برای آنکه کشور دچار خلأ تئوریک و بی‌‌برنامگی در عرصه اجرایی نشود، اعلام کنند چگونه تئوری اداره کشور به وجود می‌آید و مدیران راهبردی در چه نهاد یا مجموعه‌ای باید تقویت شوند؟ وی افزود: سازمان‌یافتگی سیاسی باعث می‌شود رفتارهای قبیله‌ای که متناسب با شأن نظام سیاسی ما نیست، صورت نگیرد و به قول معروف مدیران اجرایی اتوبوسی جابه‌جا نشوند تا بلوغ سیاسی و تعقل در اداره کشور تحقق یابد و این سازماندهی در گرو کار تشکیلاتی است.

نماینده قم با اشاره به کنگره‌های حزبی این نکته را متذکر شد که صرف دور یکدیگر جمع شدن فعالان سیاسی و اظهارنظرهای شعاری دردی دوا نمی‌شود و سران احزاب فراگیر و سازمان یافته باید با پرهیز از کار هیأتی که در عرصه سیاست پاسخگو نیست، برای خود مرامنامه نوشته و تیزهوشانه و با برنامه‌ریزی در این حوزه مجاهدت کنند.

رئیس‌ مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش اظهار داشت: ایران از بعد نیروی انسانی، انرژی و موقعیت ژئوپلیتیک از ظرفیت‌های خوبی برخودار است که استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها به‌عنوان سرمایه‌های ملی و گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی روی منافع ملی ما تأثیر مستقیم دارد.

لاریجانی با ابراز نارضایتی از اینکه هنوز در جامعه ما کار جمعی آنگونه که باید و شاید جدی گرفته نشده و برخی اختلاف سلایق را دلیل این مسئله دانستند اظهار داشت: انسان‌ها سلایق مختلف دارند و نمی‌توان این مسئله را انکار کرد یا از دیگران خواست مانند هم فکر کنند، بلکه باید برای همگرایی میان صاحبان این سلایق نیازمند اخلاق سیاسی صحیح متناسب با شأن انقلاب اسلامی هستیم.

در کنگره جامعه اسلامی مهندسین -که روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد- پیشنهاد تشکیل حزب فراگیر که از سوی محمدرضا باهنر مطرح شده بود، در مجمع عمومی این تشکل سیاسی با اکثریت آرا تصویب شد.

درصورت تاسیس این حزب فراگیر، جامعه اسلامی مهندسین در این حزب ادغام خواهد شد و به‌طور خودکار موانع عضویت غیرمهندسین در این تشکل برطرف می‌شود.

به‌نظر می‌رسد باهنر که مدت‌هاست از تشکیل یک حزب فراگیر در میان اصولگرایان خبر داده است، قصد دارد تا با تاسیس این حزب که جزئیات بیشتری از اهداف و کمیت و کیفیت آن منتشر نشده است، با قوت و قدرت بیشتر در عرصه‌های مختلف به ویژه در انتخابات مختلف ایفای نقش کند.

انتخاب شورای مرکزی

مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین از انتخاب اعضای شورای مرکزی جدید این تشکل خبر داد.

امیر مقدم مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به برگزاری انتخابات برای تعیین اعضای شورای مرکزی جدید در کنگره هشتم تشکل سیاسی گفت: از 63 نفر نامزد تعداد 20 نفر به‌ترتیب اکثریت آرا به‌عنوان اعضای شورای مرکزی جدید انتخاب و 5 نفر نیز به‌عنوان عضو علی البدل شورای مرکزی برگزیده شدند.وی تصریح کرد: 20 نفر شورای مرکزی جدید به‌ترتیب اکثریت آرا محمدرضا باهنر، سیدمرتضی نبوی، غلامحسین امیری، محمد ناظمی اردکانی، داوود دانش جعفری، حسن غفوری فرد، حمیدرضا کاتوزیان، اتابک جعفری، حمیدرضا پولادگر، مهدی مفتح، بهادر ولی زاده، محسن یحیوی، نیکفر، جبار کوچکی نژاد، صاحب حجتی، مهدی اسماعیلی، غلامحسین نجابت، فلسفی، بنکداری و بحرینی به‌عنوان اعضای شورای مرکزی جدید انتخاب شدند.هشتمین کنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین دیروز با صدور بیانیه‌ای تحلیلی پایان یافت.

تاکید بر وحدت

دبیرکل مجمع پیروان خط امام و رهبری گفت: هم‌اکنون اصولگرایان درشرایط خوبی هستند و مردم کشور نیز گفتمان اصولگرایی را مورد تایید قرارداده‌اند.

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله عسکراولادی طی سخنانی درمراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در مسجد جامع شهرکرد با اشاره به حضور اصولگرایان درانتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری کشور اظهار کرد: اصولگرایان برای معرفی یک نامزد در این انتخابات درحال رسیدن به یک وحدت رویه و نظرهستند و با یک نامزد انتخاباتی حضورخواهند یافت.

پیش‌بینی اتفاقات

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز تاکید کرد: تجربه موفق اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم نشان داد که مصلحت اصولگرایان برای انتخابات آتی در وفاق همدلی و وحدت است.

محمد نبی حبیبی در گفت‌وگو با مهر درپاسخ به سؤالی درمورد پیش‌بینی خود از آرایش نیروهای اصولگرا در انتخابات آینده نیز تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان به‌طور کامل پیش‌بینی کرد چه اتفاقاتی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده خواهد افتاد به‌دلیل اینکه هم در جناح اصولگرا و هم در جناح دوم خرداد افرادی وجود دارند که می‌خواهند وارد عرصه انتخابات شوند و اعتقادی به هماهنگی در تصمیم‌گیری جمعی در مورد نامزد واحد ندارند.

کد خبر 56252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز