یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس هشتم با درک کامل از مطالبات مردم محکم، استوار و با پختگی و فرزانگی گام برمی دارد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، لاریجانی در نشست علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی افزود: در این منظومه معیوب سیاست بین الملل آنچه علاج مکر آنان است وحدت ملی و همگرایی نیروهای موثر و قوای سه گانه در کشور است.

وی گفت: این روزها برخی بیانات هرچند از سر دلسوزی به خانه ملت را در مجموعه شرایط کشور داهیانه نمی پنداریم زیرا آن همان چیزی است که دشمنان انتظار می کشند.

لاریجانی افزود: مجلس با مجموعه شرایط کشور با پختگی و فرزانگی گام برمی دارد اما محکم و استوار خواهد بود و مطالبات مردم را از سایر قوا پیگیر خواهد بود.

رییس مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در مجموعه قیل و قال های حاشیه ای حرکت اصیل خود را فراموش نمی کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از نمایندگی که مایلند در کمیسیون احزاب شرکت کنند خواست درخواست خود را به هیات رییسه مجلس ارائه دهند.

لاریجانی همچنین افزود: مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی درگذشت نماینده اسبق شهرستان مرند مرحوم دکتر اسماعیل رفیعیان را تسلیت گفت.

 امریکا نیازمند تغییر راهبرد نه تغییر تاکتیک

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اقدامات سرخوشانه آمریکا نشان می دهد که آنها در منطقه دچار خستگی شده اند.

لاریجانی با تسلیت سالروز شهادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به امت بیدار اسلامی افزود: جای تاسف است که سفاکان تروریست با همدستی و بی خیالی عناصر امنیتی آمریکایی ،‌مرقد تابناک آن بزرگوار را منهدم و قلب مسلمانان را جریحه دار کردند و تا امروز گامی در بازسازی آن برنداشته اند.

وی گفت: همان هایی که در عصر حاضر برای حفظ آثار تاریخی حتی بسیار کم ارزش مدیحه سرایی می کنند در این باب جز الفاظ تهی اقدامی نکرده اند و این جهالت مدرن و بی اعتنایی به فرهنگ یک میلیارد مسلمان باعث شد رفتار آمریکاییها در منطقه فریب کارانه و دوگانه ظاهر شود.

رئیس مجلس افزود: صورت دیگر این رفتار فریبکارانه را در بازی کودکانه با تروریستهای منافق مشاهده می کنیم که از یکسو آنها را در فهرست تروریست ها معرفی می کنند اما همزمان عناصر امنیتی خود را به پشتیبانی از آنان وامی دارند.

لاریجانی گفت: راز این اقدامات سرخوشانه را در این می بینیم که آمریکاییها در منطقه دچار خستگی شده اند اما باید بدانند رفع خستگی برای آنان در تغییر تاکتیک نیست، در تغییر راهبرد است.

رئیس مجلس خطاب به امریکایی ها افزود: تغییر نگرش نفرت آمیز ملتهای منطقه به شما با اقدامات تاکتیکی، تصنعی ممکن نیست و بیهوده سرایی آنها به مقاومت اسلامی ایرانیان و جعل وجوهات ناقابل برای ستیز با جمهوری اسلامی بیش از آنکه از سر قدرت باشد نشان دهنده استیصال و سرخوردگی است.

کد خبر 57193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز