مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: سال گذشته کمتر از ۴۰۰ هزار خودرو در تهران معاینه فنی برتر گرفتند، یعنی سیستم پالایش آنها درست کار نمی‌کند و آلودگی وارد شهر می‌کنند.

معاینه فنی خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسین شهید زاده گفت: آن زمان که گشایش اقتصادی بود و دولت‌ها می‌توانستند به تهران کمک کنند اما این کار را نکردند، به جز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوسی که هفته گذشته از سوی شهرداری تهران به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد، چند سال است که اتوبوس دیگری به تهران اضافه نشده است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً ۸۲ و نیم درصد هزینه خرید اتوبوس‌ها را دولت و ۱۷ و نیم درصد را نیز شهرداری‌ها پرداخت می‌کردند اما مدتی است که به این شکل عمل نمی‌شود، اظهار کرد: اگر خودروهای شخصی به اندازه کافی سالم نباشند، آلودگی تولید می‌کنند و این آلودگی در شرایط موجود در افزایش تلفات ناشی از کرونا موثر است.

شهید زاده با بیان اینکه سال گذشته تنها حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کردند و انبوه خودروهایی که معاینه فنی خود را از این مراکز نگرفتند، احتمالاً به مراکزی در خارج از تهران مراجعه کرده‌اند که شرایط سهل‌گیرانه‌ای دارند، تصریح کرد: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرویی که سال گذشته به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کردند، کمتر از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو موفق به دریافت معاینه فنی برتر شدند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه در حالی کمتر از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه فنی برتر گرفتند که ۹۰ درصد خودروهای تهران انژکتوری هستند و قاعدتاً همه آنها باید بتوانند معاینه فنی دریافت کنند، خاطرنشان کرد: وقتی انبوه خودروهای تهران موفق به اخذ معاینه فنی نمی‌شوند، این به معنای آن است که سیستم پالایش آنها درست کار نمی‌کند و آلودگی وارد شهر می‌کنند.

کد خبر 563759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha