یک بررسی جدید در آمریکا نشان می‌دهد ملاتونین ممکن است به عنوان هورمون درمان احتمالی مبتلایان به کروناویرس به کار رود.

MELATONIN

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌ام دی ملاتونین به عنوان هورمون ریتم شبانه‌روزی و چرخه خواب-بیداری بدن را تنظیم می‌کند و به عنوان دارو برای کمک به خواب استفاده می‌شود.

این بررسی در کلینیک کلیولند در آمریکا نشان داد مصرف ملاتونین با کاهش ۳۰ درصدی احتمال مثبت شدن آزمایش کرونا همراهی دارد. البته پژوهشگران می‌گویند لازم بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام شود و افراد نباید بدون تجویز پزشک به مصرف ملاتونین روی آورند.

این پژوهشگران می‌گویند بررسی‌های مشاهده‌ای بزرگ و کارآزمایی‌های کنترل‌شده برای تایید سودمندی بالینی ملاتونین برای بیماران کووید-۱۹ لازم است.

پژوهشگران در این بررسی داده‌های بیماران کووید-۱۹ در کلینیک کلیولند را آنالیز کردند و دریافتند که مصرف ملاتونین با کاهش احتمال مثبت شدن آزمایش کرونا همراهی دارد. این پژوهشگران به طور خاص به علائم شایع و مرگ در افراد دچار کووید-۱۹ شدید و سایر بیماری‌ها مانند عفونت خونی و نشانگان زجر تنفسی توجه کردند تا دریابند آیا داروهایی در بازار وجود دارد که بتواند به درمان کروناویروس کمک کند یا نه.

این بررسی نشان داد که بیماری‌های خودایمنی، ریوی و عصب‌شناختی بیشترین شباهت را با بیماری ناشی از کروناویروس داشتند و ۳۴ داروی بالقوه را شناسایی کردند که ممکن است به درمان کووید-۱۹ کمک کند و ملاتونین در راس‌ آنها قرار داشت.

این پژوهشگران می‌گویند بررسی‌ها نشان می‌دهند که کووید-۱۹ یک بیماری عمومی است که بر چند نوع سلول، بافت و اندام تاثیر می‌گذارد. همچنین شناخته رابطه دوجانبه این ویروس با بیماری‌های دیگر نیز برای شناخت عوارض ناشی از کووید-۱۹ و داروهایی موجودی که ممکن است به درمان کرونا کمک کنند، اهمیت کلیدی دارد.

کد خبر 564742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha