همشهری آنلاین: شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی، روز دوشنبه 10 تیر علی اشتری را به جرم جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) به اعدام محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفت: علی اشتری طی چند سال ارتباط با مراکز جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی، اطلاعات حساس مراکز تحقیقاتی، نظامی و دفاعی ازجمله سازمان انرژی اتمی را با افسران اطلاعاتی موساد در میان می‌گذاشته است.

وی گفت: این جاسوس همچنین اطلاعات برخی افراد خاص را به این سرویس اطلاعاتی ارائه و برای نزدیک کردن کارشناسان این مراکز حساس به سرویس اطلاعاتی موساد تلاش می‌کرده است.

علی اشتری 16 ماه قبل به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد و شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی طی حکمی به شماره د/ط/8616 به تاریخ 87/4/9 در دادگاه بدوی، وی را محارب شناخته و به اعدام محکوم کرد.

این جاسوس 45 ساله متولد و ساکن تهران است و 17 سال مدیریت یک شرکت تجاری در زمینه ابزارهای فنی، الکترونیکی و مخابراتی را به عهده داشته است.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفت: اشتری طی سالها، خرید تجهیزات الکترونیکی برای مراکز نظامی و امنیتی و دفاعی کشور را به عهده داشته است و سرویس موساد با توجه به همین ارتباط و همچنین توانایی و تخصص وی در یک سفر خارجی، او را به دام می‌اندازد و با روان شناسی مناسب از وضعیت اخلاقی، معضلات مالی و مشکلات خانوادگی وی، از او به عنوان عامل و جاسوس، سوء استفاده می‌کند.

کد خبر 56549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز