اگر تا به حال در یک موقعیت اجتماعی قرار گرفته اید و ناگهان احساس کرده‌اید حرفی زده‌اید که نمی‌خواستید دیگران بفهمند، بدانید که شما تنها نیستید. همه ما این تجربه را داشته‌ایم که چیزی را در جمع به اشتراک گذاشته‌ایم که احتمالاً باید خصوصی باقی می‌ماند.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، مدیریت تعاملات اجتماعی گاهی می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که تصمیم می گیریم از چه موضوعاتی نباید حرف بزنیم. طبق روانشناسی، موضوعات خاصی وجود دارند که بهتر است وقتی در یک محیط عمومی هستید پنهان نگه داشته شوند.

این در مورد سانسور یا محدود کردن آزادی بیان شما نیست. این در مورد درک تأثیر بالقوه کلمات ما بر خود و اطرافیانمان است. بنابراین، این مطلب راهنمای شما برای ۸ موردی است که هرگز نباید در مورد آنها در جمع صحبت کنید.

۱) زندگی شخصی
همه ما فراز و نشیب های خود را داریم، و طبیعی است که بخواهیم به دنبال مشاوره باشیم. اما وقتی در جمع هستید، حرف زدن از مسائل شخصی می تواند دیگران را ناراحت کند.

روانشناسی به ما می گوید که به اشتراک گذاشتن جزئیات شخصی زندگی خود، به ویژه موارد منفی، می تواند وضعیت ناخوشایندی ایجاد کند. بقیه افراد را در موقعیت دشواری قرار می دهد، به خصوص اگر شما را به خوبی نمی شناسند یا اگر در موقعیتی نباشند که کمک کنند یا مشاوره ارائه دهند.

فضاهای عمومی معمولاً بهترین مکان برای این سطح از افشای اطلاعات نیستند. این فقط در مورد ناراحتی احتمالی دیگران نیست، بلکه در مورد حفظ حریم خصوصی و سلامت عاطفی شما نیز هست.

در نهایت، همه افراد دوست شما نیستند. برخی ممکن است از اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید علیه شما استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بر اساس آنچه می شنوند قضاوت کنند.

دفعه بعد که وسوسه شدید درباره آخرین دعوایتان با خواهرتان یا دعوایتان با همسرتان صحبت کنید، دست بردارید. آن مکالمات را برای دوستان قابل اعتماد یا اعضای خانواده در یک محیط خصوصی ذخیره کنید. این فقط اخلاق خوب نیست، بلکه برای سلامت روان شما نیز مفید است.

۲) دستاوردهایتان
اگرچه مهم است که به دستاوردهای خود افتخار کنید، بحث در مورد آنها در جمع گاهی اوقات می تواند عواقب ناخواسته ای داشته باشد.

روانشناسی توضیح می دهد که صحبت مداوم در مورد دستاوردهای خود می تواند به عنوان لاف زدن یا به دنبال تایید تلقی شود. این می‌تواند باعث شود دیگران احساس حقارت یا ناراحتی کنند، که این تصوری نیست که شما بخواهید از خود باقی بگذارید.

علاوه بر این، می تواند احساس فشار و انتظار را نیز ایجاد کند. ممکن است احساس کنید نیاز به حفظ یک تصویر خاص دارید یا به طور مداوم به چیزهای بیشتری دست یابید، که می تواند استرس زا باشد.

فروتنی فضیلتی است که تقریباً در هر فرهنگی از آن قدردانی می شود. جشن گرفتن موفقیت‌هایتان عالی است، اما گوش دادن و ابراز علاقه به دیگران نیز مهم است.

۳) موضوعات بحث برانگیز
آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که "هرگز در جمع درباره سیاست یا مذهب بحث نکنید"؟ در این کلمات حکمتی نهفته است این موضوعات اغلب احساسات قوی را برمی انگیزند و به راحتی می توانند به بحث های داغ منجر شوند.

هنگامی که چنین موضوعاتی در انظار عمومی، به ویژه در یک جمعیت متنوع مطرح می شود، احتمال تضاد با باورها زیاد است. این می تواند تنش ایجاد کند و یک گردهمایی دلپذیر را به موقعیتی ناراحت کننده تبدیل کند.

حتی اگر بحث آزاد برای پیشرفت اجتماعی مهم است. برخی از مکالمات برای بحث‌های انفرادی یا انجمن‌های خاصی که به چنین بحث‌هایی اختصاص داده شده‌اند، مناسب‌تر هستند.

جالب اینجاست که مغز ما برای دفاع از باورهایمان طراحی شده است، همانطور که از خود در برابر تهدیدات فیزیکی دفاع می کنیم. به همین دلیل است که بحث در مورد باورهای عمیق می تواند به سرعت افزایش یابد. بنابراین دفعه بعد که در انظار عمومی هستید، برای حفظ یک محیط هماهنگ از مسائل بحث‌برانگیز دوری کنید.

۴) انتقاد از دیگران
همه ما لحظاتی داریم که از کارهای دیگران احساس ناامیدی می کنیم. این طبیعت انسان است اما به اشتراک گذاشتن این احساسات در ملاء عام، به خصوص به شیوه ای منفی یا تحقیرآمیز، می تواند به سرعت فضا را متشنج کند.

تصور کنید که در حال دریافت چنین نظراتی باشید - احساس خوبی نخواهد داشت، درست است؟ هر کس در حال جنگیدن در نبردهای خود است و آنچه ممکن است برای شما یک نظر بی ضرر به نظر برسد می تواند به شخص دیگری عمیقا آسیب برساند.

در عوض، بیایید سعی کنیم درک و شفقت را پرورش دهیم. اگر متوجه شدید که می‌خواهید از کسی در جمع انتقاد کنید، لحظه‌ای به دیدگاه او توجه کنید. شاید دلیلی برای رفتار آنها وجود داشته باشد که شما از آن بی اطلاع باشید.

و اگر هنوز نگرانی دارید، به طور خصوصی و سازنده با شخص درگیر به آنها رسیدگی کنید. مهربانی مسری است. با نگرش مثبت و تفاهم، می توانیم فضاهای عمومی خود را برای همه لذت بخش تر کنیم.

۵) مسائل مالی

بحث در مورد مسائل مالی شخصی می تواند باعث ایجاد اختلاف، حسادت یا حتی نارضایتی در بین افراد شود. اظهار نظر گاه به گاه یک فرد در مورد درآمد بالا یا خریدهای گران قیمت می تواند منبع استرس یا ناامنی دیگران باشد.

همانطور که نمی خواهید کسی به حساب بانکی شما فضولی کند، بررسی جزئیات مالی دیگران نیز به همان اندازه نامناسب است.

وقتی سعی می‌کنید دفعه بعد از بحث پول دوری کنید، این را در نظر بگیرید: موضوعات جالب دیگری برای بحث کردن وجود دارد که باعث ایجاد احساس ناراحتی یا قضاوت در کسی نمی‌شود.

۶) سلامتی
در حالی که بسیار مهم است که در مورد سلامتی و تندرستی صحبت کنید، اما به اشتراک گذاشتن جزئیات خاص در مورد مسائل مربوط به سلامت شخصی خود یا دیگران، همیشه بهترین رویکرد نیست.

علاوه بر ناراحتی احتمالی که می تواند برای دیگران ایجاد کند، بحث در مورد مسائل مربوط به سلامت شخصی به طور عمومی نیز می تواند حریم خصوصی را به خطر بیندازد. این یک چیز است که به اشتراک بگذارید که احساس خوبی ندارید یا از یک بیماری بهبود نمی‌یابید، اما ارائه جزئیات پیچیده می‌تواند از مرزها عبور کند.

احترام به حریم خصوصی خود و راحتی دیگران بسیار مهم است. اگر لازم است در مورد مسائل مربوط به سلامت صحبت کنید، این کار را در یک محیط خصوصی تر یا با افرادی که به آنها اعتماد دارید انجام دهید. مسائل مربوط به سلامتی شخصی هستند، و خوب است که آنها را به همین شکل نگه دارید.

۷) حرف زدن پشت سر دیگران
به اشتراک گذاری شایعات یا جزئیات شخصی در مورد دیگران در ملاء عام نه تنها نامناسب است، بلکه مضر است. این می تواند به شهرت آسیب برساند، به روابط آسیب برساند و محیطی سمی ایجاد کند. علاوه بر این، به شما منعکس نمی شود.

همه ما بهتر از این هستیم اگر وسوسه شدید غیبت کنید، سعی کنید در برابر این تمایل مقاومت کنید. از خود بپرسید: آیا می خواهم کسی این اطلاعات را درباره من به اشتراک بگذارد؟ به احتمال زیاد، پاسخ منفی است.

بیایید برای بالا بردن همدیگر تلاش کنیم، نه اینکه همدیگر را پایین بیاوریم. دفعه بعد که در یک محیط اجتماعی هستید، به جای اینکه آنها را از بین ببرید، روی موضوعات گفتگوی مثبتی تمرکز کنید که باعث ایجاد ارتباط می شود. از این کار خوشحال خواهید شد.

۸) خودگویی منفی
در نهایت، اما مهمتر از همه، از خودگویی منفی در جمع خودداری کنید. ابراز تردید به خود یا تحقیر مداوم خود می تواند اطرافیان شما را ناراحت کند و همچنین بر عزت نفس شما تأثیر منفی بگذارد.

گرفتار شدن در دام تحقیر خود آسان است، به خصوص زمانی که سعی می کنیم فروتن به نظر برسیم. روشی که در مورد خود صحبت می کنید بر درک دیگران از شما و مهمتر از آن بر درک شما از خود تأثیر می گذارد.

کلمات شما قدرت دارند وقتی با مهربانی و با اعتماد به نفس در مورد خود صحبت می کنید، نه تنها روحیه شما را تقویت می کند، بلکه یک محیط مثبت را نیز تشویق می کند.

دفعه بعد که متوجه شدید در جمع به سمت خودگویی منفی می روید، یک قدم به عقب بردارید. آن کلمات تند را با مهربانی و صبر جایگزین کنید. همه ما نقاط قوت و ضعف خود را داریم و این چیزی است که ما را انسان می کند.

در پایان، زمانی که در محیط های عمومی هستید، مکالمات را محترمانه و مثبت نگه دارید. این باعث می شود تعاملات شما برای دیگران لذت بخش تر و پربارتر شود.

کد خبر 869085
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha