دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۸
۰ نفر

خیلی‌ها معتقدند نداشتن خودرو یک درد است اما داشتن آن هزار درد. درواقع آنهایی که خودرو ندارند تنها مشکل‌شان این است که مجبورند با پای پیاده یا با استفاده از تاکسی و اتوبوس خود را به مقصد برسانند.

تنوع قیمت در تعمیرگاه‌ها

اما خودرو‌دار‌ها همیشه نگرانی به سرقت رفتن خودرو، هزینه بنزین و از همه مهم‌تر هزینه‌های سرسام آور تعمیرات را یدک می‌کشند.

این در حالی است که قیمت خدمات تعمیر‌گاه‌ها در هر نقطه‌ای از شهر و حتی محله‌ها متفاوت است و با کمی گشت و گذار می‌توان برا ی یک سرویس مشابه مانند شارژ گاز کولر خودرو، چند قیمت متفاوت گرفت که گاهی تفاوت قیمت تا چند ده هزار تومان می‌رسد.

البته تنوع قیمت بیشتر در تعمیر‌گاه‌های شخصی مشاهده می‌شود و در بین تعمیرگاه‌های مجاز این مشکل کمتر اتفاق می‌افتد.

هر چند بسیاری اعتقاد دارند هزینه تعمیر خودرو به انصاف مکانیک‌ها بستگی دارد  اما بهتر است روی هزینه خدمات تعمیرگاه‌ها نظارت بیشتری صورت گیرد تا رانندگان ناآشنا به مشکلات فنی خودرو، به ویژه خانم‌‌ها در دام برخی تعمیر‌‌گاه‌های سودجو که چند برابر هزینه واقعی را دریافت می‌کنند، گرفتار نشوند.

خواب شبانه چراغ‌های خیابان

با توجه به مشکل کمبود برق و آغاز طرح سهمیه بندی، هر شب در قسمتی از شهر‌چراغ خیابان‌ها خاموش می‌شود تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

این در حالی است که برخی معابر به اندازه‌ای تاریک می‌شوند که عملا امکان رفت و آمد بی خطر در آنها میسر نیست؛

به خصوص کودکان و افراد سالمند در این شرایط با مشکل مواجه می‌شوند و احتمال زمین خوردن یا حوادثی از این دست برای آنها وجود دارد.

در پی بروز سوانح متعدد مرتبط با تاریکی در کوچه و خیابان‌های شهر، تعدادی از شهروندان در تماس با ستون در شهر چه خبر پیشنهاد داده‌اند در صورت امکان، خاموشی‌ شامل روشنایی معابر نشود. در صورتی‌که این پیشنهاد قابل اجرا باشد به طور حتم حوادث کمتری برای کودکان و سالمندان شهر اتفاق خواهد افتاد.

۳ ماه موتور‌سواری

شاید برداشتن سوئیچ خودرو یا موتورسیکلت از جیب والدین، خاطرات‌ بسیاری را برای هر یک از ما زنده کند اما بلافاصله  این حرکات را ناشی از جوانی و خامی خود قلمداد می‌کنیم.

برای اغلب افرادی که بدون گواهینامه پشت فرمان نشسته و بعد از آن دچار تصادف شده‌اند این خاطره به هیچ‌وجه خوشایند نیست.

ظرف چند روز گذشته نیز مدرسه‌ها تعطیل‌ شده و دانش‌آموزان وقت آزاد بیشتری برای 3 ماه موتور سواری و خلاصه رانندگی بدون گواهینامه دارند.

در واقع بسیاری از آنها را می‌توان پشت فرمان یا روی زین موتور دید که با هیجان و سرعت تمام در شهر جولان می‌دهند . این درحالی است که  می‌توان یک تصادف بدون گواهینامه و تلخی آن را برای آنها نیز متصور بود.

هر سال با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، سن مصدوم‌هایی که به علت تصادف رانندگی به بخش اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند به شکل محسوسی کاهش می‌یابد که این نیز دلیل دیگری بر مخاطرات رانندگی دانش‌آموزان است.

خط قرمز آموزشگاه‌های رانندگی

این اواخر خطر ناشی از تصادف راننده‌های در حال آموزش با خودرو‌های پارک شده باعث شده تا تابلو‌ها و علائم هشدار‌دهنده جدیدی به منظور تعیین خط قرمز آموزشگاه‌های رانندگی‌، در شهر مشاهده شوند.

در تمامی محله‌های شهر به محض اینکه سر و کله یک خودروی آموزش رانندگی پیدا می‌‌شود، شهروندانی که خودروی آنها در کنار خیابان پارک شده، از پنجره‌ها به بیرون سرک می‌کشند تا از سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان پیدا کنند.

تمرین پارک دوبل، دور دو فرمان و غیره از جمله مواردی است که خودرو‌های دارای تابلوی آموزشگاه‌ها را برای ساکنان محله‌های خلوت شهر، تبدیل به یک بمب ساعتی کرده که لحظه امکان منفجر‌شدن آن وجود دارد.

با اینکه باید به احساس ناامنی ساکنان محله‌های خلوت و مورد علاقه مربی‌های آموزشگاه‌ها، حق داد اما  این محق بودن نمی‌تواند جوازی برای نصب چنین تابلو‌هایی تلقی شود.

کد خبر 56609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز