چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

در این ایام که بازار عروسی داغ است، خیلی‌ها برای شرکت در این مراسم از سبد گل به عنوان هدیه استفاده می‌کنند.

سبدی از گل‌های پژمرده

این در حالی است که معمولا خرید گل به آخرین لحظات پیش از رفتن به میهمانی موکول می‌شود و با توجه به عجله خریداران، بهترین انتخاب سبد گل‌های آماده است.

اما متاسفانه برخی از گل‌فروشی‌ها برای تهیه این سبد‌ها از گل‌های پژمرده استفاده می‌کنند و برای سالم نشان دادن آنها از اسپری‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

اما تاثیر این اسپری‌ها به سرعت از بین رفته و تا سبد گل به دست صاحب میهمانی برسد، ظاهر نامنظمی پیدا می‌کند و گل‌های آن آویزان می‌شود.

با توجه به اینکه این گل‌فروشی‌ها مبلغ زیادی را برای فروش این سبد‌ها دریافت می‌کنند، انتظار می‌رود که کیفیت گل‌ها هم هماهنگ با قیمت آن باشد و برای یک سبد گل پژمرده، بهای سبدی از گل‌های سالم دریافت نشود.

دردسر  رگلاتور‌‌ها

با اینکه رگلاتور‌های گاز برای شرکت گاز و صاحب انشعاب گاز هیچ دردسری ندارند اما گاهی اوقات رهگذران را دچار سر‌درد شدیدی می‌کنند.

بدین معنی که در برخی نقاط شهر که رگلاتور‌ها پایین‌تر از حد معمول نصب شده‌اند یا پیاده‌رو بلند‌تر از حد معمول است، برخی شهروندان میله‌ افقی رگلاتور را نمی‌بینند و سر آنها با این میله برخورد می‌کند.

گاهی اوقات شاخ و برگ‌های درختان نیز مزید بر علت می‌شود. استتار رگلاتور لا به لای شاخه‌های درختان، هر چند روز یکبار یکی از رهگذران از همه جا بی‌خبر را قربانی می‌کند.

اما داستان به همینجا ختم نمی‌شود و توری‌هایی که برای جلوگیری از سرقت رگلاتور‌ها روی آنها نصب می‌شود نیز  گاهی اوقات به ازدیاد تعداد صورت‌زخمی‌ها و مصدومان دچار سردرد کمک می‌کند.

بار‌ها دیده شده که نوک تیز سیم‌هایی که از توری‌ بیرون زده‌اند صورت رهگذران را خراش داده است. به طور حتم تا بالا نرفتن آمار کسانی‌که دچار سردرد ناشی از برخورد با رگلاتور‌ها می‌شوند،‌ باید فکری به حال رگلاتور‌های مزاحم کرد. 

سرقت شیر

به طور حتم شما هم دست‌کم یکبار از  فرط گرما و تشنگی دنبال آبسرد کن یا آبخوری گشته‌اید و تجربه تلخی هم از خراب بودن شیر‌های آن در ذهن دارید. در برخی نقاط شهر آبخوری‌ها در فاصله طولانی از یکدیگر قرار دارند و علاوه براین وقتی پس از طی مسافتی طولانی به آنها می‌رسیم با جای خالی شیر‌های آبخوری مواجه می‌شویم.

متاسفانه سارق‌ها حتی به شیر‌های آبخوری نیز رحم نمی‌کنند و ظرف مدت کوتاهی آنها را باز می‌کنند.

البته در برخی نقاط شهر از شیر‌های آب به وسیله  گارد‌های فلزی محافظت شده است و در برخی دیگر نیز شیر‌هایی شبیه به شیر کلمن نصب شده تا در صورت سرقت یا معیوب شدن آن، امکان تعویض سریع آن وجود داشته باشد.

به هر حال در گرمای طاقت‌فرسای هوا، وجود آبخوری  و آبسردکن برای هر یک از شهروندان اهمیت زیادی دارد‌، بنابراین تغییراتی در ساختار شیر‌های آبسرد‌کن‌ها برای افزایش عمروجلوگیری از سرقت آنها ضروری به نظر می‌رسد.

فرهنگ مطالعه در مطب‌ها

مطب پزشکان به ویژه پزشکانی که شهرت زیادی دارند، مملو از بیمارانی است که نشسته یا سر پا در انتظار فرا رسیدن نوبت ویزیت خود هستند و گاهی این انتظار چندین ساعت به طول می‌انجامد.

هر چند به نظر می‌رسد چاره‌ای جز انتظار کشیدن نیست اما می‌توان در مدت زمان انتظار کارهای مفیدتری همچون مطالعه روزنامه و مجله انجام داد.

البته همیشه رسم بر این بوده که در مطب‌ها تعدادی مجله و روزنامه برای مطالعه مراجعه کنندگان روی میز گذاشته شود اما گاهی چند ماه یا حتی چند سال از تاریخ مجلات می‌گذرد و اخبار و گزارش‌‌های آنها به روز نیست.

از آنجایی که ترویج فرهنگ مطالعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خوب است که پزشکان هم توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند و با نظارت بر نشریاتی که خریداری می‌شود زمینه را برای مطالعه مراجعه کنندگان مهیا کنند.

کد خبر 56878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز