گروه شهری: 15 میلیون نفر از 5 هزار برنامه ویژه اوقات فراغت تابستان که از سوی شهرداری تهران تدارک دیده شده است بهره‌مند خواهند شد.

احمد نوریان ،معاون امور اجتماعی و رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران این خبر را در پاسخ به همشهری که برنامه‌های جشنواره تابستانی پایتخت چه تعداد از جوانان و نوجوانان تهرانی را تحت پوشش قرار خواهد داد؟ اعلام کرد و درباره هزینه این اقدامات گفت: برای این کار5/3میلیارد تومان سازمان فرهنگی-‌ هنری و 5/3 میلیارد تومان معاونت فرهنگی اجتماعی بودجه اختصاص داده‌اند.

نوریان معتقد است که از 3سال گذشته نه‌تنها برنامه‌های اوقات فراغت جوانان با درنظرگرفتن ارزش‌ها و هنجارهای پذیرفته شده جامعه و لحاظ‌کردن شرایط و تغییرات اجتماعی مورد بازمهندسی فرهنگی قرار گرفته بلکه هر سال بر حجم و گستردگی و تنوع برنامه‌ها افزوده شده، ‌تعداد بیشتری از جوانان پایتخت مخاطب برنامه‌های شهرداری قرار می‌گیرند و  بر همین اساس امسال دو برابر سال گذشته بر برنامه‌ها، فعالیت‌ها و تنوع آن افزوده شده است.

پاتوق های گفت وگو

بنا براین گزارش، به همین مناسبت نمایشگاهی از 15 تا 22 تیر ماه در محل مرکز همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و در 5 هزار متر مساحت برگزارشده  و در آن برنامه‌هایی نظیر پاتوق‌های گفت‌وگوهای بین نسلی، نشست‌های صمیمی با جوانان، مسابقات گوناگون تفریحی، ورزشی، نقاشی، عکاسی و نویسندگی ارائه می شود.

امسال شهرداری تهران با اعلام فراخوانی در نظر دارد از همه‌توانایی‌ها و ظرفیت‌های تشکل‌ها و مؤسسات بخش خصوصی در پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استفاده کند؛

چراکه برای دست‌اندرکاران امور فرهنگی مدیریت شهری به خوبی روشن شده است که برای جمعیت 5/7 میلیون نفری شهر تهران که روزانه حدود 2 میلیون نفر هم به آن اضافه می‌شود، ضروری است در زمینه‌های تفریحی، ورزشی و فرهنگی اقدامات گسترده‌ای صورت گیرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر همشهری که آیا با وجود اقدامات صورت گرفته برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در مناطق جنوبی شهر تهران می‌توان گفت که شهرداری تهران به هدف خود یعنی کم کردن فاصله جنوب و شمال شهر نزدیک شده است؟

توضیح داد: به شما اطمینان می‌دهم که امکانات تفریحی و ورزشی جنوب شهر تهران، بسیار بیشتر از مناطق دیگر است و ما  برای کم کردن این فاصله‌همه تلاش خود را کرده‌ایم.

کد خبر 56635

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز