سازمان جهانی بهداشت با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و همچنین خطر فروپاشی نظام سلامت کشورها در پی اوج‌گیری دوباره کرونا در بسیاری از کشورهای جهان بر رعایت برخی نکات تاکید کرد.

گران‌ترین درخت‌های کریسمس جهان

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از ژاپن تودی نوشت: سازمان جهانی بهداشت در آستانه فرارسیدن کریسمس اعلام کرده است پرهیز از اجتماعات خانوادگی امن‌ترین اقدام در تعطیلات است، چراکه در هنگام شیوع کروناویروس هیچ گزینه بی‌خطری برای برگزاری جشن و مراسم وجود ندارد.

مقامات سازمان جهانی بهداشت گفتند: ضرورت دارد دولت‌ها مزایای اقتصادی و اجتماعی ناشی از کاهش محدودیت‌های کرونایی را در طول دوره برگزاری جشن ارزیابی کنند و افراد نیز باید تصمیم بگیرند آیا ممکن است اعضای خانواده خود را که آسیب‌پذیرتر هستند در معرض خطر قرار دهند.

در اروپا و آمریکا موارد جدید ابتلا به بیماری کوویدـ۱۹ همچنان روند افزایشی دارد و نظام سلامت کشورها را در آستانه فروپاشی قرار داده است و دولت‌ها را وادار ساخته تا تردد را منع کرده و مشاغل و کسب‌وکارها را تعطیل کنند.

ماریا وان کرخوف از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت گفت: ممکن است خطر کمتر یا بیشتری وجود داشته باشد اما میزان خطر صفر نیست. وضعیت فوق‌العاده دشواری است زیرا در تعطیلات افراد تمایل دارند در کنار خانواده باشند اما در برخی شرایط پرهیز از اجتماعات خانوادگی امن‌ترین اقدام است.

به گفته وی، برقراری ارتباط مجازی می‌تواند راهکار خوبی برای گذراندن این دوره باشد.
 

کد خبر 567835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha