چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو شرکت گل‌گهر و ذغال سنگ نگین طبس در جریان معاملات بورس تهران در روز چهارشنبه ۱۲ تیر توانستند سقف ۳ درصدی رشد قیمت را پر کنند.

فیبر ایران در مقابل این دو شرکت  قرار گرفت و توانست ۳ درصد کاهش قیمت را تجربه کند.
در این روز معملات بانک کارآفرین، چادرملو و گل‌گهر به شدت بر روند حرکت صعودی

شاخص‌های بورس تهران تاثیر گذاشت و شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) از مرز ۴۴ هزار ریال هم عبور کرد.

در پایان معاملات این روز شاخص بورس توانست با ۴۶۴ واحد رشد به ۴۴ هزار و ۹۲ واحد نزدیک شود. همچنین شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) ۱۱۰.۶ واحد افزایش قیمت را در کارنامه این روز خود ثبت کرد و به ۱۱ هزار و ۹۲۱ واحد رسید.

از سوی دیگر شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) ۱۲۰ واحد رشد کرد و روی ۱۰ هزار و ۶۳۴ واحد متوقف شد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم با ۱۶.۳ واحد افزایش از مرز ۱۲ هزار واحد هم گذشت و خود را به ۱۲ هزار و ۱۶ واحد نزدیک کرد.

بیشترین حجم نقدینگی بازار سهام امروز به سمت سهام مدیریت سرمایه‌گذاری امید سرازیر شد به طوری که یک هزار و ۶۰ نفر برای خرید ۴۹.۳۵ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۲۶۰.۲ میلیارد ریال اقدام کردند.

همچنین تقاضا برای سهام سرمایه‌گذاری غدیر طی معاملات امروز زیاد بود به طوری که یک هزار و ۱۷۳ دستور خرید برای ۵۵.۶ میلیون سهم این شرکت به ارش ۱۳۱.۳ میلیارد ریال صادر شد.

بیشترین تعداد دستور فروش‌های صادر شده در این روز کاری مربوط به خاک چینی بود. در این روز ۲۵ برگه دستور فروش برای عرضه ۲۴۵ هزار سهم این شرکت به ارزش ۱.۹۶ میلیارد ریال به کارگزاری‌ها تحویل شد.[مفاهیم پایه بورس: کارگزار بورس]

گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام در روز چهارشنبه ۱۲ تیر حکایت از جابجایی ۸۱.۵۷ میلیون سهم به ارزش ۲۴۱.۶ میلیارد ریال دارد.

کد خبر 56803

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز