چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

کریم اعظمی: گویا برای پرسپولیس راهی جز امیدواری به بازگشت افشین قطبی باقی نمانده و اگر این موضوع منتفی شود، مسئولان باشگاه در انتخاب سرمربی با بحران و چالش‌های جدیدی مواجه خواهند شد.

این در حالی است که لیگ برتر به زودی شروع می‌شود و ادامه این جریان یک اتفاق ناخوشایند برای پرسپولیسی‌ها است، البته گفته می‌شود که آنها در صورت عدم توافق با قطبی بلافاصله مذاکره با دنیزلی را آغاز خواهند کرد و با توجه به محدودیت زمان قصد ندارند سراغ گزینه‌های ناشناخته بروند.

قطبی که برای استراحت به هلند رفته بود سرانجام به دبی برگشت و این بهترین فرصت برای مسئولان پرسپولیس است تا این سرمربی را برای بازگشت به پرسپولیس راضی کنند.

آخرین اخبار از روند مذاکرات قطبی با پرسپولیس حاکی از آن است که حسین هدایتی یکی از اعضای هیأت‌مدیره این باشگاه راهی دبی شد تا امروز با این مربی مذاکره کند.

هدایتی به نمایندگی از باشگاه پرسپولیس با قطبی مذاکره کرده است که گویا این مذاکرات نتیجه مثبتی داشته است. البته بحث تعیین مبلغ قرارداد، موضوع بسیار مهمی است و قطبی هم برای بازگشت به ایران شرایط خاص خودش را دارد.

با توجه به قهرمانی پرسپولیس، به طور حتم مبلغ پیشنهادی این مربی بالاتر خواهد رفت، هرچند که گفته می‌شود این باشگاه حاضر است برای فصل آینده مبلغی حدود یک میلیون دلار به قطبی بدهد.

آخرین اخبار حکایت از توافق اولیه قطبی با مسئولان پرسپولیس دارد. قرار است ظرف روزهای آینده این مذاکرات در دبی ادامه یابد.

قطبی اما برخلاف سال گذشته نمی‌تواند خیلی دیر به پرسپولیسی‌ها جواب نهایی‌اش را بدهد چون مسئولان این باشگاه قصد دارند که حداکثر تا روز یکشنبه سرمربی جدید را انتخاب کنند.

فرخزادی، عضو هیأت‌ مدیره باشگاه در این مورد به همشهری می‌گوید: «ما به اندازه کافی زمان نداریم به همین دلیل باید تا دو، سه روز آینده سرمربی را انتخاب کنیم.»

فرخزادی تمایلی برای حرف زدن در مورد مذاکره پرسپولیس با قطبی ندارد و فقط به این جمله کوتاه بسنده می‌کند: «قطبی هم یکی از گزینه‌های ماست.»

دنیزلی، گزینه دوم

مذاکرات هدایتی با قطبی در دبی شاید به زودی تکلیف انتخاب سرمربی را مشخص کند و مسئولان باشگاه امیدوارند که با این مربی به توافق برسند.

اگر این موضوع منتفی شود، پرسپولیسی‌ها بلافاصله با مصطفی دنیزلی مربی سابق این تیم مذاکره خواهند کرد، در ضمن طبق آخرین اخبار قرار نیست که مسئولان این باشگاه سراغ گزینه‌های اروپایی بروند چون مذاکره با بازیکنان اروپایی بیش از حد زمان می‌برد که این از لحاظ فنی به سود تیم نیست.

پس از جدایی دنیزلی، بارها موضوع بازگشت این مربی ترکیه‌ای به فوتبال ایران مطرح شد و حالا او یکی از گزینه‌های موردنظر مصطفوی است.البته پرسپولیسی‌ها برای آوردن دنیزلی شرایطی دارند که از آن جمله انتخاب دستیاران و مترجم توسط باشگاه است.

مدیر برنامه‌های دنیزلی در پاسخ به این سئوال که آیا مسئولان باشگاه با این مربی مذاکره کرده‌اند، می‌گوید: «فعلاً‌ چنین بحثی با ما مطرح نشده و مذاکره‌ای هم صورت نگرفته ولی اگر باشگاه تمایل به جذب دنیزلی داشته باشد، آن وقت می‌توانیم به صورت حضوری مذاکره کنیم.»

دنیزلی در شرایطی گزینه دوم پرسپولیسی‌هاست که برخی از بازیکنان این تیم تمایل دارند تا زیرنظر این مربی کار کنند.

رقم قرارداد خلیلی

هرچند پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات مثل رقیب دیرینه‌اش استقلال عملکرد موفقی نداشته اما تمدید قرارداد محسن خلیلی خبر خوبی برای هواداران این تیم بود.

پس از پایان لیگ، شایعات زیادی در مورد جدایی این مهاجم از جمع سرخ‌ها مطرح شد ولی خلیلی پس از چند بار مذاکره با مصطفوی در نهایت قراردادش را تمدید کرد.

خلیلی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که برای فصل آینده ۲۵۰ میلیون می‌گیرد ولی اخبار نسبتاً دقیق حاکی از آن است که او با دریافت ۳۵۰ میلیون قراردادش را تمدید کرده است.

خلیلی ۲۲۰ میلیون را به صورت نقد و قبل از شروع مسابقات لیگ‌برتر خواهد گرفت و مالیات قرارداد این بازیکن هم برعهده باشگاه است.

وضعیت علیرضا واحدی‌نیکبخت اما مبهم است و باشگاه هنوز به طور جدی با این بازیکن مذاکره نکرده، البته گفته می‌شود که نیکبخت برای فصل آینده، ۳۰۰ میلیون از باشگاه می‌خواهد و قرار است به زودی با مصطفوی جلسه‌ای داشته باشد.

از طرفی قرارداد حسین کعبی هم تمدید نشده و این بازیکن با مسئولان باشگاه اختلاف مالی دارد. کعبی برای تمدید قرارداد پیشنهاد ۴۰۰ میلیونی داده هرچند که او راضی‌ است حتی با مبلغی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون هم در پرسپولیس بماند.

کعبی به همشهری می‌گوید: «مبلغ بالایی به پرسپولیس پیشنهاد نداده‌ام و فکر نمی‌کنم که مشکل خاصی برای تمدید قرارداد وجود داشته باشد. تا چند روز آینده قراردادم را ثبت می‌کنم.»

علیرضا حیدری در تمرین پرسپولیس

تمرین سرخپوشان ساعت ۹:۳۰ در زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد و نکته قابل توجه حضور علیرضا حیدری کشتی‌گیر سابق تیم‌ملی در تمرین پرسپولیس بود.

او دقایقی از کنار زمین نظاره‌گر تمرین پرسپولیسی‌ها بود.

دویدن، حرکات استقامتی و سرعتی و تمرینات بدنسازی در دستور کار پرسپولیسی‌ها قرار گرفت. درضمن علیرضا محمد و محمد‌ منصوری هم مصدوم شدند و زیرنظر کادر پزشکی قرار گرفتند.

افشین پیروانی هم با لباس شخصی در تمرین حاضر بود و بیشتر با تلفن همراهش حرف می‌زد، در ضمن کریم باقری هم پس از ۴۰ دقیقه تمرین را ترک کرد.

توافق پرسپولیس با عماد ‌رضا

پرسپولیسی‌ها برای تقویت خط حمله به‌دنبال عمادرضا و ابراهیم توره هستند و گویا با مهاجم عراقی سپاهان به توافق رسیده‌اند.

البته هنوز قراردادی بین عماد رضا و پرسپولیس امضا نشده و این بازیکن هم برای سفری ۳ روزه به سوریه رفته است.

عماد رضا در مصاحبه‌ با چند خبرگزاری گفت: «از چند تیم ایرانی و اماراتی پیشنهاد داشتم ولی با پرسپولیس به‌توافق رسیدیم و به‌زودی قراردادم را ثبت می‌کنم. این تیم را به خاطر تماشاگرانش که همیشه هیجان‌ بر انگیز هستند دوست‌دارم و امیدوارم با پرسپولیس قهرمان آسیا شوم.»

کد خبر 56837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز