همشهری آنلاین: هزاران تن در شمال ژاپن علیه اجلاس سران گروه هشت در تظاهرات ضدفقر و جنگ شرکت کردند

خبرگزاری سوئیس از تویاکو گزارش داد، بر اساس گزارش رسانه‌های محلی تخمین زده می‌شود 5000 تن در بزرگ‌ترین تظاهرات مربوط به گروه هشت در پارکی در شهر شمالی ساپورو ژاپن گردهم آمدند. اعضای سمن‌ها (NGO) و گروه‌های شهروندی در این تجمع حضور داشتند. سازماندهندگان این تظاهرات انتظار حضور 10 هزار تن را داشتند.

More than 5,000 people took part in the anti-G8 rally

آکیوشی ایشیدا، یکی از سازماندهندگان این تجمع گفت: «کشورهای گروه هشت به مسوولیت‌هایش عمل نکرده است. پیامد این بی‌مسوولیتی تبعیض، جنگ و نابودی جهان است.»

لوسی برینیکومب، از سازمان امدادرسان اوکسفام اینترنشنال، با اشاره‌ای به روستای برگزاری اجلاس سران گروه هشت که منطقه‌ای دریایی است، گفت: «حالا زمان جشن گرفتن نیست، اکنون باید مشکلات را حل کرد.»

وی گفت سران دولت‌ها و کشورهای عضو گروه هشت «نباید از این هدف منحرف شوند که راه‌حل‌هایی را برای بحران مواد غذایی و تغییرات آب و هوایی پیدا کنند.»

ایشی هایاشیزاکی، کشاورزی که به این منطقه سفر کرده است هم گفت: «ما باید تقسیم عادلانه مواد غذایی را در جهان داشته باشیم.»

سران گروه هشت روز دوشنبه نشستی سه روزه را در تویاکو ژاپن، واقع در استان شمالی جزیره هوکایدو که مرکز آن ساپورو است، برگزار می‌کنند.

کد خبر 57041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز