مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین معاون مدیر عامل ایران خودرو در تولید خودرو تندر 90 گفت: همه تعهدات این شرکت برای تحویل تندر 90 به مشتریان (پیش فروش و دیگر موارد تعهدی) پاییز 87 به پایان می رسد

به گزارش واحد مرکزی خبر،  محمد رضا معتمد گفت: حدود 50 هزار نفر برای دریافت تندر 90 ثبت نام کرده اند که از این تعداد 18 هزار و 239 دستگاه تحویل مشتریان شده است.

وی افزود: برای شانزده هزار و 700 نفر نیز دعوتنامه تحویل ارسال شده و علاوه بر آن 1500 دستگاه نیز آماده تخصیص شده است.

معتمد با بیان اینکه به دلیل کمبود قطعات تندر 90 از تعهدات خود عقب هستیم، گفت: هرچند علت تاخیرتحویل این خودرو دلایل مختلفی دارد اما 9 هزار دستگاه از این خودرو نیز با محصولات سودده ایران خودروتبدیل شده است و علاقه مندان به تندر 90 به جای محصولاتی که باید تحویل می گرفتند، تندر 90 دریافت کرده اند.

معتمد تصریح کرد: در حال حاضر نیز با توجه به تاخیر تولید، برای هر مشتری محصولات سودده که خواهان تبدیل آن به تندر 90 باشد، این فرصت امکان پذیر خواهد بود.

جانشین معاون مدیر عامل ایران خودرو در تولید خودرو تندر 90 با بیان اینکه تعهد ایران خودرو 60 هزار دستگاه در سال بوده است، افزود: به دلیل مشکلات ایجاد شده در تولید قطعات و ترخیص کالا درگمرک، با تاخیر زیادی روبرو شدیم.

معتمد یکی از مشکلات کمبود قطعات را تامین نشدن ورق برای سازندگان بدنه دانست و گفت: متاسفانه مشکل ایجاد شده در سی کی دی ( قطعات منفصله ) قطعات به بخش تولید داخل نیز تسری پیداکرده و بر روند تولید موثر بوده است.

وی 90 درصد تولید قطعات بدنه را داخلی دانست و گفت : تزئینات تندر 90 حدود 60 درصد خارجی و 40 درصد داخلی است.

معتمد با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 51 درصد از قطعات تندر 90 در داخل تولید می شود افزود: در صورت نصب موتور ملی روی این خودرو بیش از 70 درصد تولیدات این خودرو داخلی خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از تاخیر ایجاد شده در روند تولید تندر 90 گفت: ظرفیت خط تولید در دو هفته گذشته به علت کمبود قطعات از سقف تعیین شده 220 دستگاه در ساعت به 120 دستگاه کاهش یافته است.

معتمد درباره تفاوت قیمت اولیه اعلام شده تندر 90 در رسانه ها با قیمت کنونی افزود: تندر 90 قرار بود ابتدا با قیمت معادل 6 هزار و 700 یورو وارد بازار شود که با افزایش نرخ ارز، قیمت این خودرو نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با ایجاد نوبت کاری سوم از ابتدای پاییز امسال به روند تولید سرعت می دهیم، تاکید کرد: در صورتی که تامین قطعات در رنو پارس با تاخیر روبرو نشود، تمام تعهدات ایران خودرو تا پاییز انجام خواهد شد.

کد خبر 57205

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز