دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

مرتضی رضایی: «امسال شرایط سختی در پرسپولیس دارم. انتظارات بالا رفته و همه فقط می‌خواهند که من گل بزنم.»

محسن خلیلی از وقتی که قراردادش را تمدید کرده هر روز پاسخ گوی سؤالات زیادی بوده. او که تا همین چند هفته پیش شایعه حضورش در آلمان و لیگ‌های عربی به گوش می‌رسید حالا برای یک فصل دیگر باید انتظارات خیلی‌ها را برآورده کند. به‌خصوص اینکه پرسپولیس امسال باید در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کند. با این حال خود خلیلی می‌گوید: «تمام شرایط را بررسی کردم و با بزرگان زیادی در این خصوص مشورت کردم. معتقدم یکی از بهترین تصمیم‌های زندگی‌ام را گرفتم البته نمی‌خواهم بازار گرمی کنم اما همه از پیشنهادهای خوب مالی اماراتی‌ها باخبرند و من هم دچار ضرر مالی شدم اما از لحاظ فوتبالی به آینده خود کمک کردم.»

خلیلی به خوبی شرایط حساس امسال پرسپولیس را درک می‌کند. او ضمن اشاره به حضور مجدد افشین قطبی ادامه می‌دهد: «یکی از بهترین خبرها برای هواداران بازگشت قطبی به پرسپولیس بود. با وجود او و بازیکنان فعلی می‌توان قول قهرمانی در آسیا را داد. فصل قبل بعضی‌ها قصد داشتند به ارتباط من و قطبی لطمه وارد کنند اما سعی کردم از تمام لحظات به خوبی استفاده کنم و از تجربه بالای قطبی برای موفقیتم استفاده کنم. خوشبختانه با تکیه به این نکات رابطه دوستانه خودم و قطبی را حفظ کردم و حالا هیچ مشکلی با او ندارم.»

خلیلی حضور همزمان در۳ لیگ را سخت توصیف می‌کند. به عقیده او لیگ قهرمانان آسیا هر چقدر هم که مهم باشد آنها نباید از گرفتن دو جام داخلی غافل شوند؛ «شاید لیگ قهرمانان آسیا برای ما جدی باشد اما هرگز نباید از۲ جام داخلی دیگر به سادگی بگذریم. بدون شک موفقیت در ۳ جام باید هدف اصلی ما باشد. هواداران خیلی وقت است که در حسرت جام لیگ قهرمانان هستند. به‌نظرم این اتفاق با حضور قطبی و تلاش بازیکنان ممکن است. با این وجود می‌توان قول قهرمانی در آسیا را داد.»

چند روز پیش وقتی ابراهیم توره قراردادش را با پرسپولیس امضا کرد شایعه شد که خلیلی از این اتفاق ناراحت است! البته نه به خاطر رقابت با توره، خلیلی به این معترض بود که اگر دستمزد او از بازیکن سنگالی کمتر باشد پرسپولیس را ترک خواهد کرد! « به بازی ابراهیم توره و عمادرضا علاقه‌مندم و از حضورشان در تیم استقبال می‌کنم. رقابت، سطح فوتبال یک بازیکن را بالا می‌برد. من هم با توجه به اینکه توره و عماد رضا از بهترین خارجی‌های لیگ هستند و شخصا فوتبال آنها را دوست دارم از حضورشان استقبال می‌کنم. امیدوارم هواداران شاهد خط حمله‌ای آتشین در فصل آتی باشند. اما این حرف را که گفتم اگر توره بیشتر از من پول بگیرد را در حالت شوخی زدم. دستمزد من مشخص است و مطمئن باشید مشکلی از این بابت پیش نمی‌آید. دوست دارم با توره و عماد رضا رقابت کنم.»

قبل از اینکه آقای گل لیگ برتر قرار دادش را تمدید کند شایعات زیادی شنیده می‌شد که محسن به‌دلیل اختلاف با نیکبخت واحدی حاضر به تمدید قرارداد نیست. اختلافات آنها در فصل گذشته برهیچ کس پوشیده نبود. با این حال خلیلی می‌گوید: «شاید در بعضی از بازی‌ها با یکدیگر کمی بلند صحبت کرده باشیم اما با یکدیگر مشکلی نداشته و نداریم. معتقدم خیلی‌ها دوست داشتند ارتباط ما خدشه‌دار شود اما به هدف خود نرسیدند. امیدوارم امسال نیز در کنار هم از عوامل قهرمانی تیم باشیم. به‌نظرم اگر از نیکبخت هم بپرسید همین عقیده را دارد» از شروع تمرینات پرسپولیس تقریبا دو هفته می‌گذرد اما هنوز محسن خلیلی در تمرینات شرکت نمی‌کند! این اتفاق فقط به‌دلیل مصدومیت جزئی او است.
 خودش می‌گوید: «در حال حاضر تمرینات اختصاصی زیر نظر پزشک معالجم را همراه با فیزیوتراپی انجام می‌دهم و از ۲ هفته دیگر تمرین روی چمن را شروع می‌کنم.» آقای گل لیگ ایران اما این بار هدف دیگری دارد. او عزم خودش را جزم کرده تا ضمن قهرمانی با پرسپولیس در لیگ قهرمانان عنوان آقای گلی این رقابت‌ها را از آن خودش کند؛ «بعد از تمدید قرارداد با پرسپولیس هدف بزرگی مثل کسب عنوان آقای گلی در لیگ قهرمانان آسیا و حضور در تیم‌های مطرح اروپایی را دارم.

دوست دارم اشاره‌ای به زمان حضورم در سایپا کنم. در سایپا روزهای بسیار خوبی داشتم اما حضورم در تیم ملی کمرنگ بود و با توجه به انگیزه‌ای که داشتم، خیلی زودتر می‌توانستم در کنار بزرگان تیم ملی توپ بزنم. شاید حضور در تیم ملی در روزهای اول کمی سخت باشد اما خوشبختانه در حال حاضر تجربه خوبی دارم و سعی می‌کنم برای حل مشکل گلزنی تیم، مهره‌ای مؤثر باشم.» خلیلی صحبت‌هایش را در مورد تیم ملی با نشان دادن علاقه به دایی تمام می‌کند. او در پایان می‌گوید: «به علی دایی علاقه دارم چون یکی از بزرگان فوتبال ایران و سرمربی من در سایپا بوده است اما هرگز از حسن نیت او سوءاستفاده نکرده و سعی می‌کنم در شرایطی که او به من اعتماد می‌کند، بهترین عملکرد را داشته باشم. دوست دارم در جام جهانی به میدان بروم و برای تیم ملی کشورم گل بزنم. این خواسته دور از دسترس نیست و با تفکرات کادر فنی و اردوهای تیم ملی در آینده  امکان پذیر است.»

کد خبر 57263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز